Testy obciążeniowe na nowych wrocławskich przeprawach przeprowadzono pod koniec lipca bieżącego roku. Na mosty wjechało wtedy kilkanaście ciężarówek, a próby wypadły pozytywnie. Wykonawca przystąpił wtedy do realizacji ostatnich prac, aż wreszcie w połowie listopada złożył wniosek o pozwolenie na użytkowanie.

Nasze nowe mosty na Alei Wielkiej Wyspy czekają na pozwolenie na użytkowanie. Wykonawca złożył dokumentację we właściwym organie administracji – informują Wrocławskie Inwestycje.

Zgodnie z zapowiedziami spółki, most Olimpijski i most Na Wilczym Kącie mają zostać udostępnione dla ruchu w grudniu.

 

Przypominamy, że Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej drogi, która połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza, dodatkowo Aleja będzie miała na tym etapie cztery skrzyżowania – z ulicą Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego oraz Mickiewicza. Inwestycja obejmuje również 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km tras pieszych oraz dwa mosty – krótszy nad Oławą (ok. 350 metrów długości) oraz 700-metrowy nad Odrą. Koszt inwestycji to około 234 mln zł, a prace zostaną ukończone jeszcze w 2023 roku.

Pod koniec czerwca radni miejscy głosowali nad projektami uchwał w sprawie nazw nowych mostów. W efekcie ustalono, że most nad Odrą zostanie nazwany Olimpijskim – w nawiązaniu do do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Natomiast most nad Oławą będzie nosił nazwę Na Wilczym Kącie, co wiąże się z nazwą osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku.

 

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje