W czwartek (27 lipca) na nowych wrocławskich przeprawach, które powstały w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy, przeprowadzono testy obciążeniowe z udziałem kilkunastu ciężarówek. Próby wypadły pozytywnie, więc wszystko wskazuje na to, że w ostatnim kwartale bieżącego roku mosty zostaną oddane do użytku.

Na most nad Odrą wjechało łącznie 16 ciężarówek – po 32 tony każda, natomiast mniejszą przeprawą, nad Oławą, przejechało 12 pojazdów. Oba mosty przeszły testy nośności zarówno statyczne, jak i dynamiczne, a ich wyniki będą teraz analizowane przez ekspertów. Specjaliści opracują dokumentację, na podstawie której będzie można uzyskać pozwolenia na użytkowanie obiektów.

 

Przypominamy, że Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej drogi, która połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza, dodatkowo Aleja będzie miała na tym etapie cztery skrzyżowania – z ulicą Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego oraz Mickiewicza. Inwestycja obejmuje również 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km tras pieszych oraz dwa mosty – krótszy nad Oławą (ok. 350 metrów długości) oraz 700-metrowy nad Odrą. Koszt inwestycji to około 234 mln zł, a prace zostaną ukończone jeszcze w 2023 roku.

Pod koniec czerwca radni miejscy głosowali nad projektami uchwał w sprawie nazw nowych mostów. W efekcie ustalono, że most nad Odrą zostanie nazwany Olimpijskim – w nawiązaniu do do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Natomiast most nad Oławą będzie nosił nazwę Na Wilczym Kącie, co wiąże się z nazwą osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku.

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje