Polska Organizacja Turystyczna po raz kolejny przyznała najważniejsze nagrody w branży turystycznej. Wyróżniono w sumie 14 produktów turystycznych, natomiast złoty certyfikat, nazywany również „turystycznym Oscarem” otrzymało wrocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis.

Wręczenie certyfikatów POT w ramach XVIII edycji konkursu, odbyło się 26 listopada na uroczystej gali w Warszawie.

– Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to szczególny projekt wyłaniający najlepsze produkty turystyczne oraz rekomendujący je turystom z kraju i z zagranicy. Jest stałym elementem promocji Polski jako państwa atrakcyjnego turystycznie. Certyfikaty POT są przyznawane przez Kapitułę powołaną przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą wybitni eksperci z zakresu turystyki, marketingu, budowy i promocji produktów turystycznych,  a także przedstawiciele środowisk akademickich oraz mediów – informuje Polska Organizacja Turystyczna.

Najważniejszą nagrodę – Złoty Certyfikat zdobyło wrocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Jest to unikatowe centrum wiedzy o wodzie, które łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą.

– Dziękujemy Kapitule Konkursu i Polskiej Organizacji Turystycznej za to niezwykłe wyróżnienie, które z pewnością doda nam energii do dalszej pracy. Składamy również podziękowania dla naszych gości/ń, przyjaciół/ek i ambasadorów/rek – bez Was takie rzeczy nie byłyby możliwe. Last but not least – ukłony do ziemi dla całego zespołu Hydropolis. To właśnie Ci wspaniali ludzie tworzą to miejsce, a ich pasja i zaangażowanie zaprowadziły nas dokładnie tam, gdzie jesteśmy – mówiła dyrektorka CEE Hydropolis Wiola Samborska.

– Konkurs na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT” promuje najatrakcyjniejsze, nowatorskie i przyjazne dla turystów miejsca w Polsce. – Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to jak Oscar w branży filmowej. Nie ma większego wyróżnienia w polskiej turystyce. Jesteśmy dumni, szczególnie, że nagroda trafiła do nas w niezwykle trudnym czasie pandemii. To pokazuje, jak silną marką jest Hydropolis – podkreślał Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK Wrocław.

Hydropolis nie jest jednak jedynym wrocławskim produktem turystycznym, wyróżnionym przez Kapitułę Konkursu. Tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymało Kolejkowo, w którym można aktualnie podziwiać niezwykłą, świąteczną makietę – Miasto z Piernika.

 

Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały:
– Bajka Pana Kleksa w Katowicach,
– Geopark Świętokrzyski,
– Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej,
– Kolejkowo,
– Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju,
– Rogalowe Muzeum Poznania,
– Twierdza Modlin,
– Tykocin – Pomnik Historii,
– ZielonyPonton.pl – Przygoda na Sanie,
– Żywe Muzeum Obwarzanka

Wyróżnienie otrzymały:
– Anielskie Ogrody – ekologiczna akademia ogrodowa

Certyfikat Specjalny otrzymała:
– Ekspozycja „Podziemny Olkusz”

Certyfikat Internautów otrzymała:
– Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej

Nominacje do Złotego Certyfikatu:
– Bałtowski Kompleks Turystyczny,
– Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis,
– Zamek jak z bajki

 Złoty Certyfikat otrzymało:
– Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis

 

Foto: Paweł Wójcik/POT