Jak zapowiadają Wrocławskie Inwestycje, planowany termin oddania inwestycji do użytku to koniec października bieżącego roku. W ostatnim czasie na obiekcie przeprowadzono próby obciążeniowe, a na wiadukt wjechało 6 ciężarówek wypełnionych 32-tonowym balastem. Wykonano zarówno testy statyczne, jak i dynamiczne.
Wiadukt powstał na dokończeniu obwodnicy Leśnicy w ciągu alei 11 listopada, która łączy aleję Prezydenta Kaczorowskiego ze skrzyżowaniem ulic Kosmonautów i Fieldorfa. Obiekt ułatwi kierowcom i rowerzystom przejazd nad torami kolejowymi. Dwukilometrowa trasa to bardzo istotna inwestycja w zachodniej części Wrocławia, ponieważ nie tylko usprawni dojazd w kierunku lotniska, ale także do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego, a w przyszłości do szpitala onkologicznego.
W ostatnim czasie przeprowadzono próby obciążeniowe na wiadukcie.
– Wiadukt był obciążany przez 6 ciężarówek wypełnionych 32 tonowym balastem. Przeprowadzano na nim próby obciążeniowe statyczne, jak i dynamiczne. Podczas tych drugich kierowca jechał ciężarówką z prędkością od 10 do 70 km na godzinę. Potężny obiekt ma sześć przęseł. Do jego wykonania użyto 4500 metrów sześciennych betonu, 635 ton stali zbrojeniowej, długość całkowita wiaduktu wraz ze skrzydłami to 173 metry, natomiast konstrukcji nośnej to 143 metrów. Obiekt ma ponad 22 metry szerokości i mieści się tu jezdnia, droga dla rowerów i chodnik – wyliczają Wrocławskie Inwestycje.
Dokończenie obwodnicy Leśnicy jest dofinansowane z Unii Europejskiej, a koszt tego zadania to ponad 181 milionów złotych.
Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje