We wtorek (19 grudnia) zarząd MPK podpisał deklarację, w której zobowiązuje się do poprawy standardów obsługi osób niepełnosprawnych. Jak informuje wrocławski przewoźnik, ponad 300 pracowników zostało już przeszkolonych, a docelowo szkolenia obejmą wszystkich kierowców, motorniczych, pracowników obsługi pasażera i kontrolerów.
Nie tylko niskopodłogowe pojazdy mają być ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych, podróżujących komunikacją miejską. Poprawione mają również zostać standardy obsługi.
– Zdajemy sobie sprawę, że w tym zakresie mamy wiele do zrobienia – przyznaje się przewoźnik.
Podpisana 19 grudnia deklaracja jest następstwem projektu „Różni podróżni”, w ramach którego opracowane zostały dobre standardy obsługi pasażerów ze specjalnymi potrzebami. Wypracowane standardy dotyczą głównie kwestii informowania i komunikowania się z pasażerem, pomocy/asysty w podróży, badań i szkoleń.
– To kolejny mały krok na drodze do budowania dostępnej komunikacji publicznej. Pracujemy nad kolejnymi, nie tylko w zakresie podwyższania standardu obsługi osób z niepełnosprawnościami, ale także w zakresie rozwoju taboru i infrastruktury. Stopniowo wprowadzamy nowe rozwiązania techniczne, wymieniane pojazdy posiadają już szereg udogodnień związanych z przewozem osób z niepełnosprawnościami. Pracujemy dalej! – zapewnia wrocławskie MPK.
Foto: mat. MPK Wrocław