W środę (5 kwietnia) na moście Dmowskiego pierwszy raz w historii pojawił się tramwaj. Wszystko to w ramach prób obciążeniowych przeprawy, poprzedzających uruchomienie trasy tramwajowej na Popowice. Jak zapewniają Wrocławskie Inwestycje próby wypadły bardzo dobrze, a tramwaje linii nr 18 i 19 zostaną uruchomione już w maju bieżącego roku.

Między innymi z udziałem tramwaju przeprowadziliśmy w środę rano próby obciążeniowe przebudowanej przeprawy. Most wybudowany w ubiegłym wieku musieliśmy wzmocnić. I zrobiliśmy to. Próby wypadły bardzo dobrze.Tutaj wielkie ukłony dla ekipy spawaczy, która wykonała tytaniczną pracę przy wzmacnianiu konstrukcji stalowej. W celu wzmocnienia konstrukcji obiektu wykonano sprężenie przęsła w systemie zewnętrznym oraz wzmocniono konstrukcję stalową poprzez wspawania dodatkowych nakładek z płaskowników zwiększających nośność obiektu – tłumaczą Wrocławskie Inwestycje.

Trasa tramwajowa na Popowice zostanie uruchomiona w maju, a pasażerowie będą mogli korzystać z linii nr 18 i 19 – obie pojadą nowym, 4-kilometrowym odcinkiem torowiska wybudowanego przy ulicach: Popowickiej, Starogroblowej, Długiej i Dmowskiego.

Linia nr 18 zastąpi linię 32 i będzie kursowała pomiędzy Gajem a pętlą Kozanów (Dokerska). Tramwaje pojadą m. in. przy Dworcu Głównym, przez centrum miasta, mosty Pomorskie i ulicę Popowicką.

Linia nr 19 zastąpi natomiast autobusy C i będzie kursowała pomiędzy ogrodem zoologicznym a pętlą Kozanów (Dokerska). Tramwaje pojadą m. in.: przy Hali Stulecia, przez plac Grunwaldzki, plac Bema, ulice Drobnera i Dubois, Szczepin oraz Popowice.

W godzinach szczytu tramwaje będą kursować na Popowicach co 6 minut.

Przypominamy, że nowa trasa tramwajowa przez Popowice łączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z tym na ul. Milenijnej. Poza budową 4-kilometrowego torowiska, prace objęły również przebudowę ponad 5 km dróg i montaż kilkunastu nowych przystanków. To jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Jest dofinansowana z Unii Europejskiej, a jej koszt to ponad 222 mln zł.

 

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje