Sneaker Fest – pierwsze spotkanie fanów sneakersów i streetwear’u we Wrocławiu rusza już 9 września.
W CH Wroclavia odbędzie się Sneaker Fest (9-10 września) – spotkanie poświęcone sneakersowej kulturze, sztuce i rozrywce. W jego trakcie obejrzymy kolekcjonerskie modele obuwia, skorzystamy z customizacji ubrań, butów i akcesoriów oraz dowiemy się jak je pielęgnować, obejrzymy taneczne pokazy mody i skorzystamy z wielu innych atrakcji. Na scenie pojawią się popularni twórcy – Mikołaj „Bagi” Bagiński i Łukasz „CzugA” Maczuga. Wydarzenie poprowadzi prezenter muzyczny – Filip „Rudy Rudancja” Antonowicz.
Sneaker Fest to pierwsza tego typu impreza w stolicy Dolnego Śląska. Spotkanie odbędzie się we Wroclavii w dniach 9-10 września (godz. 12:00 – 18:00). Wstęp jest bezpłatny.
Znane twarze na Sneaker Fest
Na scenie, podczas wydarzenia, pojawią się popularni twórcy streetwearowi – Mikołaj „Bagi” Bagiński i Łukasz „CzugA” Maczuga. Wydarzenie poprowadzi prezenter muzyczny – Filip „Rudy Rudancja” Antonowicz.
Impreza skierowana jest do miłośników streetwearu, czyli mody ulicznej, sneakerheadów, fanów wszystkiego, co customizowane (personalizowane) – od obuwia, przez odzież, po akcesoria – a także do tych, którzy po prostu lubią wygodną modę, chcą poznać aktualne trendy i cenią sobie dobrą rozrywkę.
Co wydarzy się na Sneaker Fest?
Przez obydwa dni trwania imprezy (9-10.09) wszyscy odwiedzający Wroclavię będą mogli wziąć udział w wielu atrakcjach tematycznych. Będą to m.in.
- Sneaker Gallery – wystawa kolekcjonerskich butów czołowego polskiego influencera Mikołaja „Bagi” Bagińskiego. Będą to rzadkie i często zawrotnie drogie modele sneakersów m.in. Air Jordan 4 x OFF-WHITE 'Sail’, Model Louis Vuitton LV Trainer, Jordan 1 Retro High Lucky Green (pełna lista sneakersów poniżej).
- Dance Fashion Show – pokazy mody streetwearowej w formie tanecznych występów.
- Quizy, konkursy i zabawy – będzie można popisać się swoją wiedzą na temat sneakersów i streetwearu, by wygrać atrakcyjne nagrody.
- Spotkania z influencerami – na scenie pojawią czołowi polscy twórcy internetowi – Mikołaj „Bagi” Bagiński (9 września), a także Łukasz „CzugA” Maczuga (10 września), artysta zajmujący się personalizacją butów, ubrań czy sprzętu gamingowego.
Dodatkowo, oprócz powyższych atrakcji, w każdy dzień wydarzenia działać będą specjalne strefy. Bezpłatnie będzie można w nich spersonalizować swoje obuwie, akcesoria i ubrania, a także skorzystać z ze strefy beauty. Niektóre usługi będą dostępne tylko dla posiadaczy Karty Stałego Klienta Wroclavii.
Dzień 1. (9 września w godz. 12:00 – 18:00):
- Strefa Sneaker Service – jak dbać o obuwie tak, aby przez lata wyglądało jak zdjęte ze sklepowej półki? Tutaj uczestnicy poznają wszystkie sztuczki i będą mogli oddać swoje sneakersy w ręce ekspertów od pielęgnacji.
- Strefa Street Style – uczestnicy uzupełnią swój wygląd manicure i warkoczykami w szalonych kolorach. Makijażystki zadbają o to, aby włosy i paznokcie idealnie uzupełniały się z ubiorem.
- Projektowanie toreb i koszulek – podczas Sneaker Fest będzie można zaprojektować własne koszulki i ekotorby.
Dzień 2. (10 września w godz. 12:00 – 18:00):
- Customizacja butów – każdy chętny będzie mógł przynieść swoje obuwie i oddać je do customizacji, prowadzonej przez wrocławskie Pucybuty. Na miejscu będzie także Łukasz „CzugA” Maczuga, który pokaże techniki artystycznego przyozdobienia ulubionych sneakersów.
- Kids Corner – strefa dla dzieci, w której przy stołach konstruktorów LEGO, będzie można tworzyć z klocków wymarzone buty.
- Strefa tatuaży – uczestnicy będą mogli skorzystać z jednorazowego tatuażu, którego projekt przygotują na miejscu.
- Pin Power – stanowisko do kreacji własnych, personalizowanych pinów.
– Chcemy dostarczać naszym klientom niezapomnianych doświadczeń i zapewnić rozrywkę na najwyższym poziomie. Wroclavia to miejsce, w którym nie tylko kupujemy potrzebne produkty i poznajemy trendy, ale też dobrze się bawimy. Dlatego z przyjemnością zapraszam na SneakerFest – imprezę, której we Wrocławiu jeszcze nie było – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii.
Wydarzenie zostanie przygotowane w unikalnym stylu, nawiązującym to kultury streetwearu. Zarówno w budynku centrum, jak i na zewnątrz, pojawią specjalne instalacje, tworzące iluzoryczną przestrzeń, w której uczestnicy będą mogli zrobić sobie zdjęcie lub nagrać film. Będzie to m.in. mural 3D, a także imponująca instalacja artystyczna z kolorowych taśm.
Rosnący rynek sneakersów
Rynek sneakersów, czyli sportowych butów, przeżywa swój rozkwit. Według najnowszego raportu Statista – jego wartość na świecie wyniosła w 2022 roku ponad 72 mld dolarów. W przyszłym roku ma być wyższa o prawie 17%, a do 2030 ma wzrosnąć do 196 mld dolarów.
Ciągły wzrost wartości rynku sneakersów na świecie powoduje, że dla wielu marek osoby zainteresowane modą uliczną stają się coraz bardziej istotną grupą docelową. Brandy muszą umieć komunikować się z nimi na wielu poziomach, ponieważ miłośnicy obuwia sportowego nie są jednolitą społecznością. Wśród nich są zarówno zapaleni sneakerheadzi, jak i osoby, dla których sneakersy są elementem pokazania swojego sentymentu do lat 80. i 90., w których żyli, a także młodzi z tzw. Generacji Z.
– Rozkwit rynku sneakersów nie do końca można łączyć ze znacznym powiększeniem się grupy sneakerheadów (w rozumieniu ludzi bardzo śledzących rynek butów), a bardziej z wielkim wzrostem popularności limitowanych wydań głównie wśród Generacji Z – mówi Mikołaj „Bagi” Bagiński – Marki, które mają możliwości, a nie dbają o konsumenta chętnego na limitowane, wyjątkowe i wyszukane rzeczy przegrywają. Przyszłość jest w rękach tych, którzy potrafią tworzyć oryginalne produkty, które wiążą się z jakimiś emocjami – to one najczęściej zbliżają nas do zakupu.
Limitowane edycje, customizacja i sneakerheadzi
Coraz większa grupa klientów stawia również na oryginalność i ceni sobie indywidualne podejście do mody. Chcą by ich stylizacje były inspirujące i niepowtarzalne, a to umożliwia customizacja.
– Według mnie jest to podejście indywidualne. Z mojej perspektywy jest to kwestia wyrażenia siebie w sposób artystyczny – mówi Łukasz „CzugA” Maczuga. – Nie wszystkie buty, które posiadam personalizuję, a robię to dopiero wtedy, gdy mam wenę, a motyw, który chcę stworzyć, będzie pasował do wybranych butów. Podobna sytuacja jest z klientami. Większość z nich wie co chcę i głównie tyczy się to ich zainteresowań, które mogą przerzucić na buty i pokazać to społeczności.
Więcej informacji na temat wydarzenia Sneaker Fest, wraz ze szczegółowym rozkładem atrakcji, znaleźć można na stronie: https://www.wroclavia.pl/sneaker-fest
Lista kolekcjonerskich sneakersów, które pojawią się w ramach Sneaker Gallery:
Limitowana edycja Nike SB Dunk w kolaboracji z popularną marką lodów Ben & Jerry’s. Model łączy w sobie krowie łaty, charakterystyczną łąkę z opakowań lodów i tęczową wyściółkę we wnętrzu buta. Rozpływający się swoosh udanie uzupełnia cały design.
Air Jordan 1 x Travis Scott „Cactus Jack” – symbol kolaboracji Nike x Travis Scott. Najwięcej uwagi w tym modelu przyciągają: odwrócony swoosh po zewnętrznej stronie buta i stonowana kolorystyka urozmaicona czerwonym logo na języku.
Jordan 1 Retro High Lucky Green to zielono biała kolorystyka na wysokim modelu Jordanów. Świetnym smaczkiem owych butów jest nadruk na wkładkach przedstawiający drewniany parkiet, który nawiązuje do meczu z Boston Celtics, w którym Michael Jordan zdobył dla swojej drużyny aż 63 punkty!
Model Louis Vuitton LV Trainer to jedna z pierwszych par ze stajni Louis Vuitton sygnowana ich ówczesnym dyrektorem kreatywnym – Virgilem Abloh. Symbol fuzji pomiędzy wielkim domem mody, a streetowym designem.
Kev Bradley x Nike SB Zoom Blazer AC XT ISO 'Haven’ – Kolaboracja Nike SB z młodym skaterem Kevinem Bradley’em. Para należy do dwupaku “Kevin and Hell”, który nawiązuje do nieba i piekła. Kiedy spojrzymy na panel boczny buta zobaczymy niestandardowo wykończony Swoosh, swoim kształtem nawiązujący do obłoków.
Air Jordan 4 x OFF-WHITE 'Sail’ to damskie wydanie kremowej kolorystyki modelu Jordan 4 w kolaboracji z marką OFF-WHITE.
Supreme x Nike Air Force 1 Low „Mini Box Logo” – kolaboracja Nike i symbolu mody streetowej, Nowojorskiej firmy Supreme. Swojego czasu bardzo wyczekiwane wydanie, ze względu na bardzo popularny i lubiany model Air Force 1 na którym owa współpraca miała miejsce.
Nike Dunk Low Retro „Panda” to obecnie jedno z najczęściej widywanych wydań Dunków na mieście. Nike regularnie wprowadza do sprzedaży kolejne pary w tej kolorystyce, a klientów chcących zakupić owe buty nie brakuje.
Bio influencerów biorących udział w Sneaker Fest:
Łukasz „CzugA” Maczuga – customer i cyfrowy artysta zajmujący się grafiką od ponad 16 lat. Na co dzień personalizuje buty, ciuchy, myszki, klawiatury, fotele gamingowe, komputery. Prowadzi także kanały na YouTube i TikTok pokazując cały proces twórczy. Eksperymentuje z różnymi przedmiotami, aby nadać im nowy wygląd.
Mikołaj „Bagi” Bagiński – Mikołaj 'Bagi’ Bagiński karierę rozpoczął kilka lat temu od kanału Youtube. Dziś jest właścicielem jednej z największych appek związanej ze światem butów – Dropsy oraz prężnie rozwijającej się marki odzieżowej Leeves. Bagi to dobry przykład tego, jak rozwinąć swoją zajawkę w coś wielkiego! Podczas Sneaker Fest pokaże swoją kolekcję sneakersów, ale przede wszystkim opowie nam trochę więcej o tym czym się zajmuje i jak obecnie postrzega rynek buciarski!
Artykuł powstał przy współpracy z CH Wroclavia.