W ubiegłym roku na terenie miasta zrealizowano liczne inwestycje mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Zwężenia jezdni, wyniesione przejścia, perony wiedeńskie, progi zwalniające czy azyle umożliwiające pieszym pokonanie jezdni dwuetapowo to przykłady rozwiązań, które zastosowano w poszczególnych wrocławskich lokalizacjach, by zredukować liczbę wypadków.

Szczególną popularność zyskały azyle umożliwiające pieszym pokonanie jezdni dwuetapowo, i skłaniające  kierowców do wolniejszej jazdy. Nie mniej skuteczne są progi zwalniające, zawężanie jezdni w rejonie zebr, czy coraz chętniej stosowane wynoszone przejścia. Wymuszają redukcję prędkości i zachowanie większej uwagi. Takie rozwiązania zastosowaliśmy w kilkudziesięciu lokalizacjach, głównie na skupiających potężny ruch arteriach osiedlowych, w pobliżu przystanków, uczelni, szkół, przedszkoli, przychodni, marketów etc. – informuje prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

W 2023 roku elementy poprawiające bezpieczeństwo pojawiły się na ulicach:

  • Kurpiów,
  • Wejherowskiej,
  • Wałbrzyskiej,
  • Buraczanej,
  • Ołtaszyńskiej,
  • Redyckiej,
  • Na Niskich Łąkach,
  • Piaskowej,
  • Hubskiej,
  • Kamiennej,
  • Polnej,
  • Miodowej,
  • Przystankowej,
  • Ślężnej,
  • rondach Bednarza i Lotników Polskich.

W ciągu najbliższych tygodni zakończymy prace na skrzyżowaniu ulic Maślickiej i Północnej, Brucknera przy Gęsiej oraz na wysokości mostu Pawłowickiego, przy ul. Przedwiośnie. W procesie projektowym i przetargowym mamy kolejne lokalizacje, a wciąż spływają do nas nowe wnioski rad osiedli i mieszkańców, zatem działamy – dodaje prezydent Wrocławia.

 

Foto: mat. prasowe