W ubiegłym roku na terenie miasta zrealizowano liczne inwestycje mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Zwężenia jezdni, wyniesione przejścia, perony wiedeńskie, progi zwalniające czy azyle umożliwiające pieszym pokonanie jezdni dwuetapowo to przykłady rozwiązań, które zastosowano w poszczególnych wrocławskich lokalizacjach, by zredukować liczbę wypadków.
– Szczególną popularność zyskały azyle umożliwiające pieszym pokonanie jezdni dwuetapowo, i skłaniające kierowców do wolniejszej jazdy. Nie mniej skuteczne są progi zwalniające, zawężanie jezdni w rejonie zebr, czy coraz chętniej stosowane wynoszone przejścia. Wymuszają redukcję prędkości i zachowanie większej uwagi. Takie rozwiązania zastosowaliśmy w kilkudziesięciu lokalizacjach, głównie na skupiających potężny ruch arteriach osiedlowych, w pobliżu przystanków, uczelni, szkół, przedszkoli, przychodni, marketów etc. – informuje prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.
W 2023 roku elementy poprawiające bezpieczeństwo pojawiły się na ulicach:
- Kurpiów,
- Wejherowskiej,
- Wałbrzyskiej,
- Buraczanej,
- Ołtaszyńskiej,
- Redyckiej,
- Na Niskich Łąkach,
- Piaskowej,
- Hubskiej,
- Kamiennej,
- Polnej,
- Miodowej,
- Przystankowej,
- Ślężnej,
- rondach Bednarza i Lotników Polskich.
– W ciągu najbliższych tygodni zakończymy prace na skrzyżowaniu ulic Maślickiej i Północnej, Brucknera przy Gęsiej oraz na wysokości mostu Pawłowickiego, przy ul. Przedwiośnie. W procesie projektowym i przetargowym mamy kolejne lokalizacje, a wciąż spływają do nas nowe wnioski rad osiedli i mieszkańców, zatem działamy – dodaje prezydent Wrocławia.
Foto: mat. prasowe