Miasto poczyniło pierwsze kroki w przygotowaniu infrastruktury do realizacji trasy tramwajowej na Swojczyce. Inwestycja znacznie ułatwi mieszkańcom wschodniej części Wrocławie dojazd do centrum, bez stania w korkach.

W połowie grudnia, miasto nabyło za 2,4 mln zł działkę o powierzchni 0,68 ha przy ul. Chałupniczej, tuż obok planowanej pętli tramwajowej na Swojczycach. Na zakupionym terenie powstanie m. in. parking Park&Ride dla 174 samochodów, dzięki czemu osoby dojeżdżające do pracy w centrum, będą mogły zostawić swoje pojazdy przy pętli i dalej podróżować już tramwajem.

Nowa linia tramwajowa, a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa, ma za zadanie wydłużyć zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno do nowej pętli na Swojczycach, która ma zostać zlokalizowana w sąsiedztwie linii kolejowej 292 (Wrocław-Jelcz-Laskowice) między ulicą Magellana, a cmentarzem.

Nowe dwutorowe torowisko będzie miało ponad 2,1 km długości i będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową. Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego, których budowa ma się rozpocząć już w przyszłym roku, a dalej będzie poprowadzona ulicą Swojczycką.

Jeżeli chodzi o dane techniczne, inwestycja obejmie:

• Około 2140 metrów nowego dwukierunkowego torowiska (razem z modernizacją pętli Sępolno i budową nowej pętli Swojczyce), które będzie jednocześnie wydzieloną jezdnią autobusową (buspasem).

• Przebudowa pętli Sępolno, z „odwróceniem” kierunku jazdy na pętli – aby umożliwić łączenie przystanków autobusowych i tramwajowych.

• W ramach budowy nowej linii tramwajowej, zostanie kompleksowo wyremontowana ulica Swojczycka na odcinku 1620 metrów (jezdnia o szerokości 6,5-7,5 m z lokalnymi poszerzeniami w obrębie skrzyżowań -wydzielone pasy do skrętów).

• 5 nowych przystanków tramwajowo-autobusowych + 2 pętle.

• 28 nowych przejść dla pieszych.

• Nowe ścieżki rowerowe, chodniki dla pieszych.

• Dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.

• Odległość z przystanku tramwajowego do przystanku PKP – 286 metrów.

 

 

Tekst: CWC
Wizualizacje wideo: Wrocławskie Inwestycje