Przetarg na budowę nowego obiektu, w którym będzie mieścił się Komisariat Policji Wrocław Stare Miasto, a także siedziba lokalnego wydziału Centralnego Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości został ogłoszony na początku października. Ostatecznie we wtorek (22 listopada) w siedzibie Komendy Wojewódzkiej Policji podpisana została umowa na realizację inwestycji wartej ponad 112 mln złotych.

Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu nadinsp. Dariusz Wesołowski wraz ze swoim I Zastępcą insp. Robertem Frąckowiakiem spotkali się z prezesem zarządu firmy CLIMAMEDIC Sp. z o.o., Panem Sebastianem Klinkoszem i doszło do podpisania jakże ważnej dla mieszkańców Wrocławia oraz policjantów umowy. Jest ona bowiem finalizacją postępowania przetargowego, które dotyczyło realizacji w trybie „Zaprojektuj i wybuduj” całkiem nowego policyjnego obiektu z przeznaczeniem na Komisariat Policji Wrocław-Stare Miasto i siedzibę wrocławskiego Zarządu Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości. Termin realizacji ustalono wstępnie na 20 miesięcy, a koszt całej inwestycji opiewa na kwotę ponad 112 milionów złotych. Obiekt powstanie w technologii budownictwa modułowego 3D i jest to obecnie największa tego typu inwestycja budowlana w polskiej Policji – relacjonuje asp. szt. Łukasz Dutkowiak, Rzecznik Prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu.

Umowa realizowana jest w systemie ,,Zaprojektuj i wybuduj’’ i opiewa na łączną kwotę 112 544 100,01 złotych. Środki te pochodzić będą między innymi z Programu Modernizacji Policji na lata 2022-2025. Termin jej realizacji ustalono na okres 20 miesięcy i zgodnie z nim, obiekty zostaną oddane do użytkowania w II połowie 2024 roku, jednak Komisariat Policji Wrocław-Stare Miasto prawdopodobnie zacznie funkcjonować już na przełomie 2023/2024 roku.

Lokalizację inwestycji, której powierzchnia użytkowa to około 6,8 tysiąca m2 zaplanowano na działce będącej w trwałym zarządzie Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu od 1999 roku. Mieści się na niej obecny komisariat Policji oraz parking, na którym to zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, można wybudować nowy obiekt.

Obecna siedziba Komisariatu Policji Wrocław-Stare Miasto znajduje się w obiekcie, który powstał w latach siedemdziesiątych. Budynek ten nie był do tej pory gruntownie modernizowany, a jego położenie, konstrukcja i układ architektoniczny pomieszczeń mocno utrudniałby lub wręcz uniemożliwiał ewentualną rozbudowę. W związku z tym podjęto decyzję o budowie całkiem nowego obiektu, który będzie spełniał wszelkie obowiązujące standardy resortowe i będzie zgodny z przepisami prawa budowlanego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż.

Nowy budynek administracyjno-biurowy i CBZC będzie posiadać 5 kondygnacji nadziemnych i powstanie w technologii budownictwa modułowego 3D, a pracować w nim będzie blisko 200 policjantów i pracowników cywilnych z Komisariatu Policji Wrocław-Stare Miasto, a także ponad 100 funkcjonariuszy i pracowników Zarządu we Wrocławiu Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

W obiekcie tym, oprócz punktu przyjęcia interesantów, pomieszczeń dla służby dyżurnej, dzielnicowych i innych policjantów z wydziału prewencji, kryminalnego, dochodzeniowo-śledczego oraz kierownictwa, planowane jest też stworzenie specjalnie przystosowanych pomieszczeń dla pracowników i funkcjonariuszy, którzy działać będą w strukturze CBZC.

 

Foto/Wizualizacje: mat. prasowe KMP Wrocław