We wtorek (25 kwietnia) rozpoczęły się testy nowego 4-kilometrowego odcinka torowiska wybudowanego przy ulicach: Popowickiej, Starogroblowej, Długiej i Dmowskiego. Docelowo pojadą nim dwie linie tramwajowe o numerach 18 i 19. Zgodnie z zapowiedziami, pasażerowie będą mogli z nich skorzystać już w maju bieżącego roku.
Obie linie będą dojeżdżać na Kozanów przez Szczepin i Popowice, ale każda wyjedzie z innej części miasta, jedna ze wschodu, a druga z południa.
Linia nr 18 zastąpi linię 32 i będzie kursowała pomiędzy Gajem a pętlą Kozanów (Dokerska). Tramwaje pojadą m. in. przy Dworcu Głównym, przez centrum miasta, mosty Pomorskie i ulicę Popowicką.
Linia nr 19 zastąpi natomiast autobusy C i będzie kursowała pomiędzy ogrodem zoologicznym a pętlą Kozanów (Dokerska). Tramwaje pojadą m. in.: przy Hali Stulecia, przez plac Grunwaldzki, plac Bema, ulice Drobnera i Dubois, Szczepin oraz Popowice.
– To nowa jakość w dostępności do transportu zbiorowego. Prawie 15 000 mieszkańców będzie miało dostęp do nowych przystanków w czasie dojścia do 7,5 min. Dzięki dwóm liniom tramwajowym mieszkańcy Popowic w szczycie co 6 minut będą mieli komfortowy, niezawodny i neutralny dla środowiska środek transportu, który pojedzie także po zielonym torowisku – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Przypominamy, że nowa trasa tramwajowa przez Popowice łączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z tym na ul. Milenijnej. Poza budową 4-kilometrowego torowiska, prace objęły również przebudowę ponad 5 km dróg i montaż kilkunastu nowych przystanków. To jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Jest dofinansowana z Unii Europejskiej, a jej koszt to ponad 222 mln zł.
Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje