Na jednym z tramwajów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego pojawił się numer telefonu: 800 12 12 12. Jest to numer Dziecięcego Telefonu Zaufania, pod który może zadzwonić każdy młody człowiek zmagający się z problemami z depresją, samotnością czy aktami agresji.

– Codziennie korzysta z niego kilkaset osób. Pandemia spowodowała, że tych połączeń jest jeszcze więcej. Chcemy, żeby ten numer telefonu był jeszcze bardziej rozpoznawalny – informuje wrocławskie MPK.

Poza Dziecięcym Telefonem Zaufania, dla młodych ludzi dostępny jest również internetowy czat. W obu przypadkach, kontakt z ekspertami pomagającymi w rozwiązywaniu problemów młodych ludzi, jest bezpłatny i anonimowy, a także dostępny przez całą dobę.

– Ozdobiony w ten sposób tramwaj będzie obsługiwał różne linie na terenie niemal całego miasta. Wszystko po to, by informacja o możliwości uzyskania pomocy przez dzieci trafiła do jak największej grupy odbiorców. W naszym mieście trwa akcja „Wrocław bez Przemocy”, w ramach której na przystankach, biletomatach, monitorach w autobusach i tramwajach opublikowane są informacje, gdzie i jak można uzyskać pomoc – dodaje MPK.

 

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 swoją działalność rozpoczął 20 listopada 2008 roku. Najczęściej zgłaszane przez dzwoniących sprawy dotyczą przemocy, problemów emocjonalnych, w relacjach rówieśniczych, szkolnych i rodzinnych oraz wynikających z okresu dorastania. Zespół Dziecięcego Telefonu Zaufania prowadzi także edukację upowszechniającą prawa dziecka poprzez spotkania oraz zajęcia edukacyjne.

 

Foto: Facebook/MPK Wrocław