W połowie marca zostanie otwarty nowy 6 peron na Dworcu Wrocław Główny. To ułatwi obsługę oraz przejazd pasażerów na najładniejszym dworcu w Polsce.

Już od 15 marca pasażerowie będą mogli korzystać z nowego 200 metrowego peronu, na którym powstało dużo nowych udogodnień dla podróżujących. Na peronie wykonawca zbudował schody i wykonał „przebicie” do głównego przejścia podziemnego. Zamontowane zostały windy oraz szklane zadaszenie. Po remoncie podróże ułatwi system informacji głosowej i wizualnej oraz czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Na pociąg będą mogli poczekać na ławkach albo w kilkunastometrowych wiatach, które stanęły na nowym peronie. Dostęp do peronu nr 6 oprócz przejścia przez tunel główny będzie też zapewniony bezpośrednio od ul. Suchej. Dla podróżnych, korzystających z komunikacji miejskiej i dworca autobusowego, będzie to dogodna trasa. Nowy peron będzie dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale ze względu na jego usytuowanie, blisko ulicy, będzie dogodny dla obsługi lokalnych pociągów aglomeracyjnych.

1/4

 

Wcześniej peron był wykorzystywany tylko w sposób okazjonalny. Głównie funkcjonował jako tymczasowy przystanek dla zabytkowych lokomotyw albo dla pociągów, obsługujących m.in duże imprezy masowe. Jego największą wadą było to, że nie dało się przejść stamtąd do głównego tunelu pod dworcem. Miał bezpośrednie połączenie tylko z ul. Suchą.

Pierwotnie inwestycja miała być oddana do użytku pod koniec stycznia, ale podczas przebudowy nowego peronu wykonawca musiał pokonać niespodziewane problemy. Najpoważniejsze były liczne kolizje kablowe. Niektóre instalacje teletechniczne oraz wodne odkrywano dopiero podczas kolejnych etapów prac.

Koszt całej inwestycji to 8 mln złotych. Cała przebudowa została sfinansowana ze środków budżetowych PKP PLK.

Tekst: Grzegorz Szein

Foto: Miejsca we Wrocławiu