Budowa Alei Wielkiej Wyspy ruszyła na początku 2021 roku, a od tej pory zrealizowano już kilka etapów związanych z powstaniem AWW. Aktualnie trwają m. in. prace związane z budową mostu Wschodniego, a mianowicie 700-metrowej przeprawy nad Odrą, która połączy okolice ul. Międzyrzeckiej z Biskupinem i Dąbiem na wysokości ul. Urbańskiego i Biegasa.

Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej drogi, która połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza, dodatkowo Aleja będzie miała na tym etapie cztery skrzyżowania – z ulicą Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego oraz Mickiewicza. Inwestycja obejmuje również 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km tras pieszych oraz dwa mosty – jeden powstanie nad Odrą a drugi nad Oławą.

Ponadto, w ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa wiadukty: 70-metrowy nad ul. Wilczą oraz 27-metrowy nad ul. Wittiga. Planowane jest również wydłużenie tunelowego przejścia dla pieszych oraz przejazdu dla rowerzystów przy ul. Krakowskiej.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud z Będzina, natomiast koszt realizacji Alei Wielkiej Wyspy to 234 miliony złotych, który w całości finansowany jest z budżetu miasta oraz MPWiK.

Prace przy budowie mostu Wschodniego rozpoczęły się w maju 2021 roku, kiedy na miejscu pojawiła się palownica. Przy jej pomocy wywiercono kilkaset pali, które następnie uzbrojono. Aktualnie na segmencie startowym na moście nad Odrą pojawił się pierwszy 70-tonowy wózek, umożliwiający montaż kolejnych elementów.

– Dzięki niemu wybudujemy nawisy przeprawy – informuje spółka Wrocławskie Inwestycje.

 

Planowany termin zakończenia prac przy Alei Wielkiej Wyspy to III kwartał 2023 roku.

 

Foto: Wrocławskie Inwestycje