Remont zabytkowej przeprawy rozpoczął się w październiku 2021 roku i planowo miał zakończyć się po 12 miesiącach, jednak m. in. ze względu na warunki atmosferyczne, termin został przesunięty na koniec 2022 roku. Tej daty również nie udało się dotrzymać, a termin kolejny raz wydłużono – do końca czerwca bieżącego roku. Remont jednak nadal się nie zakończył, a ZDiUM ogłosił przetarg na kolejne prace.
Za trwające prace remontowo-konserwatorskie o wartości 9,4 mln zł odpowiedzialne jest konsorcjum firm Probudowa i Rotomat. Inwestycja obejmuje m. in.:
- wymianę płyt chodnikowych,
- prace naprawcze elementów konstrukcyjnych – oczyszczenie, wzmocnienie i uzupełnienie ubytków kamiennych wieżyc wykonanych z czerwonego piaskowca,
- odtworzenie powłok antykorozyjnych wszystkich elementów stalowych,
- renowację stylowych, ozdobnych lamp przymocowanych do konstrukcji mostu,
- przebudowę sieci wodociągowej i ciepłowniczej,
- demontaż nieczynnych kabli zasilających trakcję tramwajową,
- wymianę znaków żeglugowych na moście.
Przeprawa zyska również historyczne barwy, konstrukcja stanie się oliwkowozielona, a balustrady ceglano-czerwone. Na ten moment nie wiadomo jeszcze, kiedy prace ostatecznie się zakończą.
Mimo opóźnienia w realizacji inwestycji, w poniedziałek (3 lipca) Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na kolejne roboty. Jak wynika z dokumentacji, remontu wymaga również jezdnia w obrębie mostu Zwierzynieckiego oraz konstrukcja nośna pod nią. W zakresie robót przewiduje się m.in. wymianę żelbetowej płyty pomostowej, izolacji, nawierzchni jezdni, naprawy antykorozyjne części konstrukcji stalowej, ocenę nośności oraz wzmocnienie konstrukcji tak, aby poprawić nośność użytkową obiektu do 40t, a także wymianę torowiska tramwajowego.
Termin składania ofert upływa 12 lipca, a wybrany wykonawca będzie zobowiązany do realizacji inwestycji w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Foto: Miejsca we Wrocławiu