Remont zabytkowej przeprawy rozpoczął się w październiku 2021 roku i planowo miał zakończyć się po 12 miesiącach, jednak m. in. ze względu na warunki atmosferyczne, termin został przesunięty na koniec 2022 roku. Tej daty również nie udało się dotrzymać, a termin kolejny raz wydłużono – do końca czerwca bieżącego roku. Remont jednak nadal się nie zakończył, a ZDiUM ogłosił przetarg na kolejne prace.

Za trwające prace remontowo-konserwatorskie o wartości 9,4 mln zł odpowiedzialne jest konsorcjum firm Probudowa i Rotomat. Inwestycja obejmuje m. in.:

  • wymianę płyt chodnikowych,
  • prace naprawcze elementów konstrukcyjnych – oczyszczenie, wzmocnienie i uzupełnienie ubytków kamiennych wieżyc wykonanych z czerwonego piaskowca,
  • odtworzenie powłok antykorozyjnych wszystkich elementów stalowych,
  • renowację stylowych, ozdobnych lamp przymocowanych do konstrukcji mostu,
  • przebudowę sieci wodociągowej i ciepłowniczej,
  • demontaż nieczynnych kabli zasilających trakcję tramwajową,
  • wymianę znaków żeglugowych na moście.

Przeprawa zyska również historyczne barwy, konstrukcja stanie się oliwkowozielona, a balustrady ceglano-czerwone. Na ten moment nie wiadomo jeszcze, kiedy prace ostatecznie się zakończą.

Mimo opóźnienia w realizacji inwestycji, w poniedziałek (3 lipca) Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na kolejne roboty. Jak wynika z dokumentacji, remontu wymaga również jezdnia w obrębie mostu Zwierzynieckiego oraz konstrukcja nośna pod nią. W zakresie robót przewiduje się m.in. wymianę żelbetowej płyty pomostowej, izolacji, nawierzchni jezdni, naprawy antykorozyjne części konstrukcji stalowej, ocenę nośności oraz wzmocnienie konstrukcji tak, aby poprawić nośność użytkową obiektu do 40t, a także wymianę torowiska tramwajowego.

Termin składania ofert upływa 12 lipca, a wybrany wykonawca będzie zobowiązany do realizacji inwestycji w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

 

Foto: Miejsca we Wrocławiu