Wrocławska Szkoła Podstawowa nr 84 bierze udział w projekcie „Pies w szkole”, w ramach którego psy należące do nauczycieli są wprowadzane na teren placówki, by poprawiać samopoczucie uczniów i pomagać im w ponownej aklimatyzacji w szkole i powrocie do nauki stacjonarnej.

Pandemia sprawiła, że dzieci uczyły się zdalnie, a co za tym idzie spędzały mnóstwo czasu w domach, przed ekranami komputerów. Dla wielu z nich sytuacja ta była ciężka, ponieważ czuły się osamotnione nie mając kontaktu z równieśnikami, a ich samopoczucie było złe.

Teraz, po powrocie do placówek szkolnych, uczniowie mogą mieć problem z przystosowaniem się do nowych warunków nauki, która już nie odbywa się w ich pokojach. Aby poprawić relacje społeczne dzieci i ich nastrój, Szkoła Podstawowa nr 84 postanowiła wziąć udział w projekcie „Pies w szkole”.

Jak informuje placówka:

„Naukowcy stwierdzili, że przy odpowiednich założeniach, obecność psa w szkole może mieć znaczący i trwały wpływ na relacje społeczne i przebieg nauki. W związku z tym, nasza szkoła we współpracy z Urzędem Miejskim Centrum Przyjaznych Relacji Ludzie-Zwierzęta Biuro Wrocław bez Barier, bierze udział w pilotażowym programie polegającym na wprowadzaniu na teren szkoły, a konkretnie do klas, nadających się do tego psów należących do nauczycieli. Wszystkie psy, mające wziąć udział w programie są zdrowe, zaszczepione i zbadane pod względem behawioralnym przez zoopsychologów. Wszystkim nam zależy na poprawie samopoczucia dzieci, uprzyjemnieniu powrotu do nauki w szkole, stąd wprowadzenie metody dość nietypowej w naszym kraju, chociaż naprawdę dobrze przebadanej w innych. Mamy nadzieję, że spotkamy się ze zrozumieniem i akceptacją.”

Swój debiut w szkole miał już mops o imieniu Drops, który odbywał swoje pierwsze dyżury biblioteczne. Piesek został przyjęty przez uczniów z ogromnym entuzjazmem i cieszył się dużym zainteresowaniem z ich strony.

 

Foto: Szkoła Podstawowa nr 84