Prace remontowe w tunelu północnym na pl. Dominikańskim ruszają już za kilka dni. Jego zamknięcie dla ruchu samochodowego zaplanowano na pierwszy weekend miesiąca, a mianowicie 5/6 czerwca 2021 r. (sobota/niedziela). Remont potrwa około pół roku.

Tunele samochodowe na placu Dominikańskim zostały wybudowane w 1978 roku, zatem mają już ponad 40 lat. Tunel południowy, który znajduje się po stronie dawnego PZU, był w dużo gorszym stanie technicznym, dlatego też jego remont przeprowadzono już w 2013 roku. Teraz przyszedł czas na tunel północny, mieszczący się po stronie Galerii Dominikańskiej.

Jak informuje ZDiUM, remont zaplanowano na okres koło 6 miesięcy, natomiast całkowite wyłączenie obiektu z ruchu potrwa 3 miesiące. Prace będą odbywać się w okresie wakacyjnym, ponieważ wtedy natężenie ruchu będzie mniejsze.

Na czas remontu nie będzie wprowadzonych objazdów, a ruch kołowy skupi się na sąsiadującym z tunelem skrzyżowaniu. Prace wykona konsorcjum firm Dromosttor i PBW Inżynieria, a koszt inwestycji to 3,7 mln zł.

Zakres prac remontowych przewiduje:

  • demontaż istniejącej instalacji elektrycznej oświetlenia tunelu samochodowego i wykonanie nowej wraz z oświetleniem ledowym,
  • rozbiórkę i odtworzenie okładziny ceglanej murów oporowych,
  • montaż nowej elewacji systemowej z paneli wg projektu wykonawczego,
  • rozbiórka fragmentów murów żelbetowych wraz z ich odtworzeniem,
  • miejscowa naprawa PCC na elementach betonowych konstrukcji tunelu samochodowego,
  • wymiana osłon i oczyszczenie komór wentylacyjnych tunelu,
  • wymiana i naprawa dylatacji pionowych murów oporowych,
  • naprawa kanałów odwodnienia wraz z wymianą uszkodzonych elementów wzdłuż murów oporowych materiałami typu hydrostop,
  • oczyszczenie i odmulenie systemu odwodnienia całego obiektu,
  • wymiana uszkodzonych krawężników betonowych,
  • wymiana uszkodzonych przykryć płyt żelbetowych kanału odwodnienia liniowego,
  • antykorozyjne zabezpieczenie balustrad stalowych na murach oporowych,
  • antykorozyjne zabezpieczenie konstrukcji stalowej stropu tunelu samochodowego,
  • rozbiórki nawierzchni bitumicznej w zakresie pozwalającym na wymianę krawężników,
  • odtworzenie rozebranych fragmentów nawierzchni bitumicznej z wykonaniem przeciwspadków,
  • rozebranie czap ceglanych na murach oporowych, wymiana uszkodzonych cegieł i ponowne odtworzenie czap,
  • rozbiórka istniejących ceglanych murów czołowych i odtworzenie z uzupełnieniem brakujących elementów.

 

Foto: Google Maps