Otwarcie trasy łączącej ulicę Krakowską z ulicą Mickiewicza zaplanowano na końcówkę 2023 roku. Aktualnie trwają prace przy ostatnim odcinku – od skrzyżowania AWW z ulicami Olszewskiego i Wróblewskiego w kierunku mostu Olimpijskiego nad Odrą. Jednocześnie wzdłuż trasy powstają drogi rowerowe, z których bezpiecznie będą mogli korzystać miłośnicy dwóch kółek.

Przez najbliższe tygodnie wykonawca inwestycji będzie koncentrował swoje prace na ostatnim odcinku Alei Wielkiej Wyspy. Obecnie trwa tam układanie masy bitumicznej na jezdni. Po zakończeniu tego etapu rozpoczną się m.in. roboty brukarskie.

Jeżeli chodzi o ścieżki rowerowe, masa bitumiczna pojawiła się już na fragmencie od ul. Olszewskiego do ul. Dembowskiego, następnie na odcinku do ul. Kosynierów Gdyńskich i prawie do ul. Mickiewicza. To w sumie blisko kilometr trasy łączącej Biskupin z Sępolnem.

 

Na trasie prowadzącej w stronę nowego mostu nad Odrą wybudowane zostało niewielkie przejście tunelowe na wysokości ulicy Wittiga. Będą mogli skorzystać z niego piesi i rowerzyści, aby bezkolizyjnie przedostać się na drugą stronę AWW. Na wysokości tunelu będą zlokalizowane przystanki autobusowe – informuje prezydent Wrocławia.

Przypominamy, że Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej drogi, która połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To także cztery rozbudowane skrzyżowania – z ulicą Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego oraz Mickiewicza. Inwestycja obejmuje również 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km tras pieszych oraz dwa mosty – jeden nad Odrą a drugi nad Oławą.

Koszt prac to ponad 260 mln zł. AWW zostanie otwarta dla ruchu w grudniu 2023 roku.

 

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje