Na wrocławskim bulwarze Marii i Lecha Kaczyńskich stanęła kilkuosobowa huśtawka, zamontowana na nietypowej metalowej konstrukcji. Jak się okazuje, jest to element kampanii promocyjnej Pomorza Zachodniego, która ma zachęcić mieszkańców z całej Polski do odwiedzenia nadmorskich miejscowości.

Huśtawka, która będzie do dyspozycji wrocławian do 21 października, jest zawieszona na replikach słynnych, szczecińskich dźwigozaurów, czyli odrestaurowanych portowych dźwigów. Zabytkowe żurawie z nabrzeża Łasztowni, po renowacji w 2017 roku, stały się symbolami Szczecina.

Pomorze Zachodnie jest piękne, radosne, aktywne – zachęca marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – Huśtawka na dźwigozaurach symbolizuje morski region, portowe miasto, ale też radość życia, wypoczynek, wakacje w dobrym klimacie. Odrobinę tego dobrego zachodniopomorskiego klimatu chcemy wyeksportować do innych regionów. Zachęcić ich mieszkańców, by nas odwiedzili, by poznali atrakcje Pomorza Zachodniego – dodaje.

Repliki słynnych dźwigozaurów z efektowną huśtawką były symbolami Pol’and’Rock 2021, a następnie w ramach tournée po Polsce pojawiły się w Międzyzdrojach, Warszawie, Łodzi, Rzeszowie, a obecnie we Wrocławiu. Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, huśtawka na dźwigozaurach to pierwsza, ale nie ostatnia tego typu instalacja, która promuje Pomorze Zachodnie. Planowane są również kolejne podobne projekty, inspirowane pomysłami mieszkańców, artystów, organizacji społecznych.

 

Foto: Miejsca we Wrocławiu