Pod koniec maja 2022 roku Urząd Miasta przedstawił plan rozwoju komunikacji tramwajowej do 2027 roku. Wśród priorytetowych inwestycji znalazła się między innymi trasa tramwajowa na Maślice. Jak poinformował prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk – przetarg na jej zaprojektowanie ma zostać ogłoszony jeszcze w grudniu.

W ramach inwestycji powstanie 3,2 km nowego torowiska, 8 nowych par przystanków tramwajowych, a także parkingi Park&Ride oraz Bike&Ride. Dokładny przebieg trasy będzie znany dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej, jednak wśród wymienianych lokalizacji przystanków znajdują się:

  • ul. Gosławicka,
  • teren przy AOW,
  • ul. Rędzińska,
  • ul. Bogatyńska,
  • rozwidlenie ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim,
  • ul. Suwalska,
  • ul. Królewiecka.

– 11 tysięcy osób zyska przystanek w odległości 500 m od domu. Trasa będzie przebiegała w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław Stadion oraz planowanego przystanku kolejowego Wrocław Maślice/Stabłowice. Będzie także dodatkową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic i Pracz Odrzańskich – informował przed kilkoma miesiącami prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

Początek trasy planowany jest w pobliżu Tarczyński Areny przy ul. Pilczyckiej, następnie ok. 2 kilometry wzdłuż ul. Maślickiej po stronie północnej. Następnie trasa odbije w lewo, w kierunku ulicy Suwalskiej i Królewieckiej, a zakończy swój bieg w pobliżu centrum handlowego i linii kolejowej, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry. Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej planowany jest Park&Ride na kilkadziesiąt aut.

Dokumentacja, którą przygotuje wybrany w ramach przetargu wykonawca, obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Dlatego też, od momentu podpisania umowy, projektant będzie miał na przygotowanie dokumentów aż 25 miesięcy.

Inwestycja będzie objęta konsultacjami społecznymi. Jest ściśle powiązana z przebudową ulicy Maślickiej – na to zadanie mamy już dokumentację projektową obejmującą kompleksową przebudowę jezdni, budowę dróg dla rowerów, chodników oraz całej infrastruktury podziemnej – wyjaśnia prezydent Wrocławia.

Tramwaj na Maślice będzie kolejną wielką inwestycją transportową Wrocławia, porównywalną z budową TAT na Nowy Dwór czy trasy na Popowice.

 

Foto: Grafika: Facebook/Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk
Foto: Tarczyński Arena Wrocław