Jak zapowiadają Wrocławskie Inwestycje, za miesiąc na ulicy Rogowskiej mają się pojawić tramwaje. Zanim to jednak nastąpi, wykonawca Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór musi dokończyć prace na odcinku ulicy Rogowskiej – od ul. Zemskiej do pętli. W związku z tym od niedzieli (6 sierpnia) planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu w tej okolicy.

Od soboty (5 sierpnia) czasowo nie będzie działać sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rogowska-Strzegomska, natomiast od niedzieli (6 sierpnia) fragment ulicy Rogowskiej od ul. Zemskiej do pętli będzie wyłączony z ruchu przez najbliższe 4 tygodnie. Kierowcy wrócą za to na odcinek ul. Rogowskiej od ul. Zemskiej do ul. Strzegomskiej.

Zmiany w rozkładach MPK

Od niedzieli (6 sierpnia) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych 124, 134, 142, 149 i kursów nocnych linii 249.

Linia 122

Autobusy linii 122 nadal będą kursowały do przystanku „Nowy Dwór” przy skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej i Gubińskiej, do którego będą dojeżdżały od ulicy Chociebuskiej przez ulicę Nowodworską i Strzegomską.

Linia 124 i 134

Autobusy linii 124 i 134 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym nowym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”).

Autobusy będą kursowały przez ulicę Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ulicy Rogowskiej i Zemskiej pojadą objazdem przez ulicę Zemską do przystanku końcowego „Nowy Dwór (pętla)” przed skrzyżowaniem z ulicą Żernicką.

Na trasie objazdu, autobusy dodatkowo zatrzymają się na przystanku tymczasowym przy ulicy Zemskiej.

W kierunku przeciwnym, czyli w kierunku Księża Wielkiego, autobusy będą odjeżdżały z przystanku „Nowy Dwór (pętla)” przy ulicy Zemskiej i pojadą przez ulicę Żernicką, Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do ulicy Strzegomskiej.

Linia 142

Autobusy linii 142 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym nowym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”).

Autobusy będą kursowały przez ulicę Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ulicy Rogowksiej i Zemskiej pojadą objazdem przez ulicę Zemską, Rogowską, Chociebuską i Hermanowską do pętli „Kuźniki”, która zlokalizowana jest przy skrzyżowaniu ulicy Hermanowskiej, Kołobrzeskiej i Koszalińskiej.

W kierunku przeciwnym, czyli w kierunku Karłowic autobusy będą odjeżdżały z przystanku „Kuźniki” i pojadą przez ulicę Hermanowską Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do ulicy Strzegomskiej.

Linia 149

Autobusy linii 149 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym nowym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”).

Autobusy będą kursowały przez ulicę Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ulicy Rogowksiej i Zemskiej pojadą objazdem przez ulicę Zemską do ulicy Żernickiej i dalej swoją trasą do pętli na Kuźnikach.

W kierunku przeciwnym, czyli w kierunku placu Grunwaldzkiego, od ulicy Żernickiej autobusy pojadą przez ulicę Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do ulicy Strzegomskiej.

Linia 249

Autobusy linii 249 będą zatrzymywały się na nowych przystankach autobusowo-tramwajowych przy wybudowanym nowym torowisku przy ulicy Strzegomskiej (przystanek „Nowodworska”, „Nowy Dwór” i „Rogowska”), które będą posiadały status przystanków „na życzenie” dla kursów nocnych.

Autobusy będą kursowały przez ulicę Strzegomską i Rogowską, a od skrzyżowania ulicy Rogowskiej i Zemskiej pojadą objazdem przez ulicę Zemską do ulicy Żernickiej i dalej swoją trasą do pętli w Ratyniu.

W kierunku przeciwnym, czyli w kierunku Petrusewicza oraz pętli „Krzyki”, od ulicy Żernickiej autobusy pojadą przez ulicę Chociebuską, Rogowską, Zemską i Rogowską do ulicy Strzegomskiej.

Ogromna inwestycja na finiszu

Przypominamy, że Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór to jedna z największych inwestycji tramwajowych w powojennym Wrocławiu. W jej ramach powstaje 7 km nowego torowiska, po którym będą mogły kursować także autobusy. Planowane zakończenie prac to koniec sierpnia 2023 roku.

Całkowity koszt inwestycji TAT szacuje się na ponad 380 mln złotych, z czego ponad 182 mln złotych to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

 

Mapa: mat. Wrocławskie Inwestycje