Na początku marca bieżącego roku zakończono budowę 240-metrowego odcinka Promenady Krzyckiej – pomiędzy ulicami Śliwkową a Gazową. Pod koniec marca prace przeniosły się na zachód, gdzie powstanie kolejny fragment trasy pieszo-rowerowej. Na początku października wykonawca będzie kontynuować inwestycję. Docelowo Promenada Krzycka ma mierzyć 7,5 km.

– Budowę całej trasy Hugona Richtera rozpoczęliśmy na Gaju, gdzie ul. Spiska dochodzi do nasypu kolejowego. Właśnie tu w 2020 r. wybudowaliśmy pierwszy, 560-metrowy odcinek trasy między ul. Spiską i Borowską. Tak to się zaczęło. Dziś mamy już ponad 3 km trasy od ul. Spiskiej w kierunku wschodnim, do ul. Ząbkowickiej, i wracamy na ul. Spiską, żeby popędzić w drugą stronę. Właśnie kończymy przygotowanie terenu pod budowę blisko kilometrowego odcinka biegnącego aż do ul. Ślężnej – wyjaśniał pod koniec marca prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

Przed przystąpieniem do budowy trasy pieszo-rowerowej, wykonawca musiał odpowiednio przygotować teren. Prace te polegały m. in. na przebudowie wodociągu oraz przesuwaniu ogrodzeń otaczających okoliczne ogródki działkowe.

Po zakończeniu odcinków trasy na Gaju i Tarnogaju wracamy do punktu wyjścia, czyli na ul. Spiską. Stąd ruszymy w stronę ul. Ślężnej. Wiosną przygotowaliśmy teren pod tę budowę, przesuwając ogrodzenia ogródków działkowych Obrońca i Oaza, a teraz wkraczamy z zasadniczymi pracami drogowymi, które potrwają 9 miesięcy. Jednocześnie ogłosimy przetarg na zaprojektowanie kolejnego odcinka promenady, między ul. Krzycką i Racławicką – informuje ZDiUM.

Promenada Krzycka powstaje na trasie historycznego szlaku spacerowego tzw. Hugo Richter Weg, znajdującego się wzdłuż torów kolejowych Towarowej Obwodnicy Wrocławia. W nowej odsłonie jest łącznikiem między istniejącymi parkami: Grabiszyńskim i Południowym oraz nowo powstałymi parkami na wschodzie, aż do osiedla Tarnogaj. Dotychczas wykonano odcinki o łącznej długości ponad 3 km i wydano ponad 7 mln złotych.

 

Foto: mat. ZDiUM