Umowa na budowę trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno została podpisana w kwietniu bieżącego roku. Pierwsze prace ruszyły pod koniec września, a jeżeli uda się je zrealizować zgodnie z harmonogramem, pierwsze autobusy pojadą wydzielonym pasem w 2025 roku. W kolejnych latach na trasie ma również powstać torowisko tramwajowe.

Jak informuje spółka Wrocławskie Inwestycje, w najbliższych tygodniach wykonawca będzie prowadził prace przy przebudowie sieci podziemnych i budowie układu drogowego na skrzyżowaniu ulicy Terenowej z ulicami Bardzką i Buforową. W związku z kolejnym etapem prac od piątku (17 listopada) nie będzie możliwy przejazd przez ulicę Terenową na wysokości skrzyżowania z ulicą Buforową i Bardzką przy rondzie Wolnej Ukrainy. Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w godzinach wieczornych. Planowany termin zakończenia robót na tym odcinku to styczeń 2024 roku.

a904d731 3725 4ea7 8128 33e0d2607838
Trasa na Jagodno będzie miała ok. 2,7 kilometra długości. Po drodze zaprojektowano 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego), ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Przy ul. Kajdasza powstanie pętla, a obok niej Park and Ride dla 57 samochodów oraz zadaszony parking dla rowerów.

Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przyszłości w śladzie torowiska tramwajowego. Zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, a podbudowa pod korytarz będzie już przygotowana pod obciążenia tramwajami – wyjaśniają Wrocławskie Inwestycje.

Koszt prac to ponad 42,5 mln złotych, a inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu. Planowo nowa trasa ma być gotowa w pierwszej połowie 2025 roku.

 

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje