O planach związanych z budową kładki nad rzeką Ślęzą, łączącą Muchobór Mały i Wielki oraz budową ciągów pieszo-rowerowych w ciągu ul. Trawowej i ul. Francuskiej, informowaliśmy w maju 2022 roku. Kładka już powstała – jej oficjalne otwarcie miało miejsce w lipcu bieżącego roku. Jeżeli chodzi o ciągi pieszo-rowerowe, aktualnie trwa ich projektowanie.

Kładka przez rzekę Ślęzę oraz dojścia do tej kładki to wspólny pomysł Rad Osiedli Muchobór Mały i Muchobór Wielki, który zarządy obydwu osiedli wypracowywały w ostatnim czasie wspólnie z kierownictwem Departamentu Infrastruktury Urzędu Miasta. Przeprawa jest dużym usprawnieniem dla mieszkańców, ułatwiła m.in. dostęp do terenów rekreacyjnych. Jej budowa kosztowała prawie 4 miliony złotych i była częściowo finansowana z Polskiego Ładu.

kladka muchobor maly i wielki

Jednak to nie koniec inwestycji w tej okolicy. Obecnie trwa projektowanie dróg pieszo-rowerowych po obu stronach kładki. Każdy z nich będzie liczył kilkaset metrów.

Wszystko wskazuje na to, że szybciej rozpoczniemy budowę ciągu pieszo-rowerowego od strony ul. Francuskiej. Trasa poprowadzi nas wśród ogrodów działkowych. Jesteśmy tu w trakcie uzyskiwania pozwolenia na budowę. W przypadku odcinka od strony Muchoboru Wielkiego najpierw prace sieciowe na tym terenie musi zrealizować MPWiK, a następnie będą mogli działać drogowcy – informuje prezydent Wrocławia.

Trasa w ciągu ul. Trawowej zapewni dojazd od torów kolejowych do posesji i ogrodów działkowych. Powstanie również droga dla rowerów i chodnik. Przy tej infrastrukturze ustawione zostaną ławki i kosze na śmieci.

 

Foto: Facebook/mat. Osiedle Muchobór Wielki
Wizualizacje: Biprogeo Projekt