W poniedziałek 4 października miało miejsce symboliczne wbicie łopaty na placu budowy południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nowy fragment drogi będzie miał około 2,5 km długości, a koszt jego budowy wyniesie 31 mln zł brutto.

– Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia to jeden z największych projektów drogowych na Dolnym Śląsku. Droga ta umożliwi szybki i bezpieczny objazd Wrocławia od jego południowej i wschodniej strony, a w połączeniu z obwodnicą autostradową stworzy komunikacyjny pierścień wokół stolicy regionu, wyprowadzając dużą część ruchu kołowego z lokalnych dróg – tłumaczył podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Budimex. Budowa drogi wojewódzkiej rozpocznie się od skrzyżowania z ul. Grota Roweckiego do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa). Poza budową 2,5-kilometrowego odcinka jezdni, w ramach inwestycji powstanie także infrastruktura pieszo-rowerowa.

– Wschodnia Obwodnica Wrocławia to niezwykle ważna inwestycja, która wzbogaci układ komunikacyjny powiatu i województwa. W przypadku południowego odcinka oprócz budowy drogi inwestycja obejmie także między innymi: budowę kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, oświetlenia drogowego czy nasadzenia zieleni – wyjaśniał Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Południowy odcinek WOW będzie powstawał w dwóch etapach:

  • pierwszy: od ronda w Żernikach Wrocławskich do ulicy Grota-Roweckiego,
  • drugi: od skrzyżowania z ulicą Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie przy al. Karkonoskiej przez Wysoką.

Drugi etap jest aktualnie w fazie projektowej, a po ich zakończeniu w 2022 roku, samorząd województwa planuje ogłosić przetarg na wykonanie prac budowlanych.

 

Foto: UMWD