Choć wszystkie prace zaplanowane w ramach inwestycji jeszcze się nie zakończyły, wykonawca zrealizował już etap związany z jezdnią, dzięki czemu możliwe jest dopuszczenie nowej drogi do ruchu. Aleja Wielkiej Wyspy zostanie otwarta dla kierowców w sobotę (23 grudnia), a czas dojazdu np. do ulicy Olszewskiego z Armii Krajowej czy Krakowskiej zmieni się z kilkudziesięciu do kilku minut.

Niemal na całej długości nowej trasy położono już docelową nawierzchnię, ostatniej warstwy asfaltu brakuje jeszcze na skrzyżowaniu AWW z ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego. Wykonawca ułoży ją, gdy temperatury wzrosną, a wilgotność będzie niższa. Do dokończenia pozostały również prace związane z chodnikami, drogami rowerowymi oraz nasadzeniami zieleni. Cała inwestycja ma być gotowa wiosną 2024 roku.

Przypominamy, że Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej drogi, która łączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To także cztery rozbudowane skrzyżowania – z ulicą Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego oraz Mickiewicza. Inwestycja obejmuje również 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km tras pieszych oraz dwa mosty – jeden nad Odrą a drugi nad Oławą.

Zmiany w rozkładach MPK

Jak informuje wrocławski przewoźnik, w związku z planowanym oddaniem do ruchu nowej przeprawy mostowej wzdłuż alei Wielkiej Wyspy, łączącej rejon ulicy Krakowskiej z ulicą Olszewskiego, przedłużona zostanie trasa linii autobusowej numer 143. Autobusy będą kursowały od skrzyżowania ulicy Gazowej i Tarnogajskiej przez ulicę Tarnogajską, aleję Armii Krajowej, most na Wilczym Kącie, most Olimpijski i ulicę Mickiewicza do pętli na Sępolnie.

Co więcej, zakończone zostaną prace przy przebudowie skrzyżowania ulicy Mickiewicza, alei Paderewskiego i Alei Wielkiej Wyspy, a autobusy linii nr 115 i kursy nocne linii nr 259 powrócą na swoje stałe trasy przejazdu.

W rejonie skrzyżowania ulicy Krakowskiej i alei Armii Krajowej zostanie uruchomiony przystanek tramwajowy „Armii Krajowej” (przy wiadukcie drogowym) w kierunku Księża Małego dla tramwajów linii nr 3 i 5, ale w nowej lokalizacji – za wiaduktem. Przy tym przystanku będą się również zatrzymywały autobusy linii nr 114 i kursy nocne linii nr 243. Dla autobusów przystanek będzie posiadał status przystanku „na życzenie”.

 

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje