W sobotę 21 listopada obchodziliśmy Dzień Życzliwości. Z okazji tego święta, miasto postanowiło sprawić, by przystanki stały się dla pasażerów bardziej „życzliwe”, dlatego też w ciągu najbliższego miesiąca zmienione zostaną ich oznaczenia.

Pierwszym wrocławskim przystankiem, który zmienił nazwę z postoju „na żądanie” na postój „na życzenie”, był przystanek autobusowy Centrum Zarządzania Kryzysowego przy ul. Strzegomskiej. Zmianę zaprezentował  w sobotę prezydent Jacek Sutryk.

Bardzo się cieszę, że Wrocław stanie się jeszcze bardziej życzliwy. Od dziś, zwyczajowe określenie przystanku „na żądanie”, zmienia się w miłe i przyjazne określenie „na życzenie”. To symboliczna, ale niezwykle ważna zmiana. Wszystko zaczyna się od słowa, które ma znaczenie i przekłada się na nasze zachowanie i sposób postrzegania świata – mówił prezydent – Oczywiście, nowe oznaczenia przystanków zostają z nami na stałe, jestem przekonany, że zmiana zyska poparcie wrocławian – dodał.

Poza zmianą oznaczeń przystanków, wrocławianie będą mogli usłyszeć w pojazdach komunikacji miejskiej, nowe życzliwe zapowiedzi przystanków nagrane przez wrocławskiego artystę Tomasza Krajewskiego, które mają umilić pasażerom podróż i przypomnieć o tym, że nawet w obecnych trudnych czasach warto być dla siebie miłym.

– „Życzliwe zapowiedzi” pojawią się na węzłach komunikacyjnych np. Kwiska, Dworzec Nadodrze czy plac Grunwaldzki. Prócz nazw przystanków, na nowo zostały także nagrane komunikaty, mówiące o zbliżaniu się do końca trasy autobusu lub tramwaju oraz o przystanku na życzenie – mówił prezes MPK, Krzysztof Balawejder. – Dla MPK Wrocław życzliwość jest niezwykle ważną wartością, dlatego prowadzimy regularne szkolenia dla naszych pracowników, tak aby każdy z pasażerów był uprzejmie obsłużony przez kierowcę, motorniczego czy pracownika BOP – podkreślał.

Na wiatach przystanków pojawią się również plakaty kampanii pod hasłem „Dobre słowo we Wrocławiu”, którą przygotowało Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego z Biurem Promocji Miasta i Wydziałem Transportu UMW. Celem kampanii jest przeciwdziałanie mowie nienawiści, a jego symbolem został „kapelusznik”, czyli postać mężczyzny kłaniającego się z kapeluszem w dłoni z neona „Dzień Dobry we Wrocławiu”.

Tekst: CWC

Foto: UM