Najnowszy bolid zespołu PWR Racing Team waży 220 kg i w 3,7 sekundy rozpędza się do 100 km/h. Jest to trzeci napędzany elektrycznie bolid stworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej, którzy na jego pokładzie wystartują w pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student.
– Ogromną część konstrukcji stanowią elementy kompozytowe, których w tym roku powstało aż 71 – opowiada Karolina Wasiukiewicz, liderka marketingu w zespole. – Wszystkie zostały zaprojektowane i wykonane przez członków naszego zespołu. Największy i najbardziej wytrzymały komponent bolidu to monocoque, czyli kadłub. Skonstruowaliśmy go z włókna węglowego z aluminiowym rdzeniem – dodaje.
Członkowie teamu samodzielnie tworzą nie tylko części mechaniczne i kompozytowe, ale także algorytmy jazdy autonomicznej czy oprogramowanie do wielu systemów elektrycznych.
Studenci Politechniki Wrocławskiej w tym roku zamierzają wystartować z bolidem RT14e w aż pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student. Będą rywalizować na torach w Holandii, Czechach, Niemczech, Polsce i we Włoszech (część z nich to miejsca rozgrywania zawodów Formuły 1).
PWR Racing Team działa od 15 lat. To jedno z ośmiu kół strategicznych Politechniki Wrocławskiej. Jest najstarszym i najbardziej utytułowanym zespołem wyścigowym Formuły Student w Polsce. Od 2009 roku jego członkowie i członkinie konstruują bolidy i startują nimi w prestiżowych zawodach inżynierskich odbywających się na całym świecie. Spośród wszystkich polskich zespołów PWR Racing Team plasuje się najwyżej w klasyfikacji generalnej Formuły Student. W ubiegłym sezonie zespół uplasował się na pierwszym miejscu klasyfikacji generalnej podczas polskiej edycji Formuły Student z bolidem RT13e.
Foto: mat. prasowe PWr