Urządzenia znajdujące się w Centrach Obsługi Mieszkańca umożliwiają uiszczanie należności z tytułu podatków i opłat od osób fizycznych, rejestracji samochodu oraz innych uprawnień dla kierowców, a także opłaty skarbowej. Jeżeli chodzi o siedzibę ZDiUM-u, w ciągu najbliższych dni pojawi się tam dodatkowo możliwość dokonywania m. in. opłat abonamentowych.
– Od sierpnia mieszkańcy mogą korzystać z sześciu nowych opłatomatów. W prosty sposób dokonamy w nich płatności podatków, opłat związanych z rejestracją pojazdów, praw jazdy czy zameldowania, a także opłat Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego oraz Geodezji – wyjaśnia Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Aktualnie, na terenie wrocławskich urzędów i instutucji znajduje się 12 opłatomatów (6 obsługujących płatność zarówno kartą, jak i gotówką oraz 6 bezgotówkowych, które obsługują wyłącznie płatność kartą):
- Centrum Obsługi Mieszkańca przy ul. G. Zapolskiej 4 – 3 szt.,
- Centrum Obsługi Mieszkańca przy ul. Kotlarskiej 41 – 2 szt.,
- Centrum Obsługi Mieszkańca przy pl. Nowy Targ 1-8 – 2 szt.,
- Centrum Obsługi Mieszkańca przy al. Kromera 44 – 1 szt.,
- Centrum Obsługi Mieszkańca w CH Magnolia – ul. Legnicka 58 – 1 szt.,
- ZDIUM, ul. Długa 49 – 1 szt.,
- Urząd Stanu Cywilnego – ul. Włodkowica – 2 szt., są przystosowane do przyjmowania wpłat gotówkowych i bezgotówkowych jedynie z tytułu opłaty skarbowej.
Jak informuje Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego Wrocławia, w opłatomatach można zapłacić należność z tytułu:
- podatków i opłat od osób fizycznych:
– od nieruchomości, rolnego i leśnego,
– łącznego zobowiązania pieniężnego,
– za wieczyste użytkowanie gruntu, - rejestracji samochodu:
– zakupionego za granicą lub zakupionego w kraju,
– zakupionego w kraju (pozostawienie dotychczasowych tablic rejestracyjnych),
– czasowa rejestracja samochodu na wniosek właściciela, - innych uprawnień dla kierowców:
– za prawo jazdy,
– za międzynarodowe prawo jazdy,
– za pozwolenie na kierowanie tramwajem, - opłaty skarbowej:
– za wydanie zaświadczeń i innych dokumentów,
– za potwierdzenie własnoręczności podpisu,
– opłat za informację adresową.
Foto: mat. prasowe UM Wrocław