Przebudowa i budowa infrastruktury drogowo-torowej, blisko 2 km nowego torowiska, 14 przystanków, nowa pętla tramwajowa na Swojczycach, a także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej na Sępolnie – tak w skrócie można opisać Trasę Autobusowo-Tramwajową, która ułatwi mieszkańcom wschodnich osiedli dojazd do centrum Wrocławia.
– Trasa pozwoli przedłużyć trasę tramwajową z Sępolna o blisko dwa kilometry na Swojczyce, a także rozbudować infrastrukturę drogową i podziemną. Zgodnie z zapowiedzią w wakacje rozpoczynamy kolejny etap działania proceduralnego przy tym zadaniu. Wysyłamy w piątek (30 sierpnia) dokumentację do dziennika urzędowego Unii Europejskiej, kilka dni potem przetarg pojawi się na stronie Wrocławskich Inwestycji – informuje Biuro Prasowe UMW.
Nowa trasa ma takie same założenia jak znany już wrocławianom TAT na Nowy Dwór, a mianowicie torowisko składające się z dwóch torów, będące jednocześnie wydzielonym pasem jezdni dla autobusów.
W ramach inwestycji przebudowywany zostanie duży fragment ulicy Swojczyckiej i odcinek ulicy Mickiewicza, prowadzący od pętli do nowych mostów Chrobrego. Powstanie nowy łącznik z Marco Polo na wysokości ulicy Mydlanej.
Wybudowany zostanie park and ride wraz z jezdnią manewrową. Parking pomieści 166 aut, w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami i dla aut elektrycznych.
– Pętla na Swojczycach będzie zielona. Zostanie obsadzona wewnątrz drzewami. W środku pętli tramwajowej teren będzie m.in. zagospodarowany jako zbiornik rozsączająco-odparowujący w formie meandrującego rowu. Zieleń i retencję w różnym zakresie wprowadzimy także na przystanki komunikacji miejskiej. Ciekawym zastosowaniem będą zielone dachy wiat, na których ułożone zostaną maty rozchodnikowe. Posadzonych będzie około 380 drzew m.in. klony, lipy, sosny czy topole, a także dziesiątki tysięcy krzewów – wylicza Biuro Prasowe UMW.
Wybrany wykonawca będzie miał 24 miesiące na realizację prac.
Wizualizacje: mat. prasowe UMW
TAT na Swojczyce - rusza przetarg dotyczący realizacji inwestycji.