Zajezdnię Tramwajową przy ul. Powstańców Śląskich 209 czeka gruntowna modernizacja. Dzięki rozbudowie obiekt będzie mógł pomieścić więcej tramwajów niż aktualnie, poszerzona zostanie również istniejąca infrastruktura. Prace budowlane potrwają 14 miesięcy i pochłoną 42,5 miliona złotych.
– Po TORYwolucji, która przyniosła wymierne efekty w postaci istotnego spadku liczby wykolejeń, po rewolucji taborowej, którą pasażerowie odczuwają każdego dnia, rozpoczynamy pracę u nas w domu, na zajezdni – podkreśla prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Dziś rozpoczynamy przebudowę tej zajezdni, ale zmodernizujemy również dwie pozostałe. Na zajezdni Gaj prace już trwają; pięć milionów złotych kosztuje modernizacja tamtejszej hali. Później przejdziemy do Ołbina, zajezdni najtrudniejszej, historycznej. Chcemy z niej zrobić funkcjonującą perełkę. Miejsce, gdzie będziemy bezpiecznie dbać o tramwaje i jednocześnie, gdzie będziemy pokazywać kolejnym pokoleniom historię tramwaju elektrycznego we Wrocławiu – dodaje.
W ramach modernizacji na terenie zajezdni powstanie miejsce na nowoczesne tramwaje, które w przyszłości obsłużą powstające trasy na Nowy Dwór oraz na Popowice. Prowadzone prace nie będą odczuwalne dla pasażerów. Ze wszelkimi wyzwaniami logistycznymi MPK poradzi sobie bez zmian w kursowaniu tramwajów.
Jak informuje wrocławskie MPK, rozbudowa Zajezdni Tramwajowej Borek zakłada poszerzenie istniejącej infrastruktury, m.in. powstanie kilometra nowych torów wraz z 26 rozjazdami i zwrotnicami, modernizację obecnego torowiska, a także stworzenie nowych przyłączy zasilających zajezdnię w media (prąd, woda, ciepło, kanalizacja).
Istnieje także opcja budowy:
- nowej hali obsługi codziennej tramwajów, gdzie powstaną cztery stanowiska,
- hali magazynowej,
- nowego budynku dla pracowników biurowych oraz nowych wiat – magazynowej, rowerowej oraz tej na wózki tramwajowe.
Powstanie także ekran akustyczny – wysoki na 5 i długi na 215 metrów. Dzięki niemu poprawi się komfort życia okolicznych mieszkańców.
Foto: MPK Wrocław