Miasto Wrocław otrzymało Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, dotyczące budowy Alei Wielkiej Wyspy. W związku z tym, iż zezwolenie wydane zostało pod rygorem natychmiastowej wykonalności, prace związane z przedsięwzięciem już ruszyły, obecnie trwa procedura przejmowania terenu pod inwestycję.

Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej drogi, która połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza, dodatkowo Aleja będzie miała na tym etapie cztery skrzyżowania – z ulicą Krakowską, Olszewskiego, Dembowskiego oraz Mickiewicza. Inwestycja obejmuje również 9,5 km dróg dla rowerów, 12,5 km tras pieszych oraz dwa mosty – jeden powstanie nad Odrą a drugi nad Oławą.

Ponadto, w ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa wiadukty: 70-metrowy nad ul. Wilczą oraz 27-metrowy nad ul. Wittiga. Planowane jest również wydłużenie tunelowego przejścia dla pieszych oraz przejazdu dla rowerzystów przy ul. Krakowskiej.

 

Miasto zapewnia, że podczas budowy Alei Wielkiej Wyspy, nie ucierpi Park Szczytnicki, a drzewa rosnące na jego terenie nie będą wycinane. Miasto tłumaczy również, że Aleja nie będzie obwodnicą, co zarzucają przeciwnicy inwestycji. Tonaż na Alei zostanie ograniczony, a to pozwoli na wyeliminowanie przejazdu przez nią samochodów ciężarowych. Dodatkowo organizacja ruchu drogowego w sąsiedztwie parku zminimalizuje wjeżdżanie pojazdów w jego kierunku.

 

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud z Będzina, natomiast koszt realizacji Alei Wielkiej Wyspy to 234 miliony złotych, który w całości finansowany jest z budżetu miasta oraz MPWiK.

Tekst: CWC

Foto: Inwestycje we Wrocławiu