Zabytkowa przeprawa w pobliżu wrocławskiego ogrodu zoologicznego zmieni się nie do poznania. Stanie się tak głównie ze względu na kolor konstrukcji mostu, który z charakterystycznej żółci stanie się oliwkową zielenią. Jednak to nie wszystkie zmiany, ponieważ cały czas prowadzone są także inne, istotne prace remontowo-konserwatorskie.
– Kolejne tygodnie upłyną nam na kontynuacji prac związanych z nakładaniem powłok malarskich na konstrukcję po stronie wody dolnej (po stronie wybrzeża Pasteura i udostępnionego chodnika). Po zakończeniu czyszczenia i piaskowania trwa zabezpieczanie antykorozyjne konstrukcji podchodnikowej po stronie wody górnej (czyli po stronie ZOO), prowadzimy również montaż elementów balustrady z kamienia i piaskowca po stronie jazu Szczytnickiego, oraz odbudowę stropów żelbetowych nad komorami serwisowymi sieci gazowej, ciepłowniczej i wodociągowej (komory stanowią element historyczny konstrukcji podchodnikowej i zgodnie z opinią MKZ mamy je odnowić i zachować) – relacjonuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Planowo remont miał zakończyć się jeszcze w 2022 roku, jednak może się to nie udać ze względu na warunki pogodowe i coraz większą wilgotność powietrza, utrudniającą prowadzenie prac.
– Mimo dość ciepłej i słonecznej aury wysoki poziom rosy i wilgoć skracają nam okienka czasowe dla prac malarskich. Zakładamy koniec prac renowacyjnych w roku przyszłym wiosną, po ustaniu warunków zimowych – informuje ZDiUM.
Wilgoć nie pozwala również na realizację prac wykończeniowych, takich jak np. układanie płyt granitowych w chodnikach oraz ich spoinowanie (klejenie zaprawą), spoinowanie elementów balustrad kamiennych, uszczelnianie, klejenie itp.
ZDiUM zaznacza, że remont toczący się na moście nie generuje objazdów i utrudnień w ruchu kołowym, ani zmian w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.
Foto: ZDiUM Wrocław