We wtorek (18 kwietnia) spółka Wrocławskie Inwestycje przeprowadziła próby obciążeniowe wiaduktu znajdującego się na Trasie Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Testy wypadły dobrze, a kolejnym etapem przed otwarciem obiektu będą procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie wiaduktu.

Cztery ciężarówki, po 32 tony każda, obciążały przęsła zarówno w próbie statycznej, jak i dynamicznej (prędkość do 70 km na godzinę). Wiadukt to kolos. Ma 150 metrów długości. Konstrukcja waży 653 tony. Długość najazdów to 450 metrów – relacjonują Wrocławskie Inwestycje.

Wiadukt umożliwi bezkolizyjny przejazd autobusom i tramwajom nad torami kolejowymi.

Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór to jedna z największych inwestycji tramwajowych w powojennym Wrocławiu. W jej ramach powstaje 7 km nowego torowiska, po którym będą mogły kursować także autobusy. Planowane zakończenie prac to koniec sierpnia 2023 roku. Całkowity koszt inwestycji TAT szacuje się na ponad 380 mln złotych, z czego ponad 182 mln złotych to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

 

Foto: mat. Wrocławskie Inwestycje