Na obiektach inżynierskich znajdujących się na terenie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia trwa montaż siatek zabezpieczających. Jak tłumaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie ma możliwości prowadzenia robót w godzinach nocnych, dlatego kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.

GDDKiA tłumaczy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, na obiektach inżynierskich montowane są, wyższe od zwykłych, bariery zabezpieczające przed zjechaniem pojazdu poza krawędź obiektu oraz przed upadkiem człowieka z wysokości. Bariera ochronna montowana w ciągu dróg krajowych ma najczęściej wysokość 75 cm. Natomiast na obiektach inżynierskich jej wysokość wynosi 110 cm. GDDKiA dodatkowo wykonuje z siatki stalowej zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy sąsiednimi pomostami przęseł obiektów mostowych.

Obecnie prace prowadzone są na AOW, gdzie wyłączane z ruchu są pasy lewe na obu jezdniach. Niestety nie ma możliwości prowadzenia robót w godzinach nocnych z uwagi na bezpieczeństwo pracowników montujących siatki, jak również na technologię ich montażu – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział we Wrocławiu.

GDDKiA dodaje również, że prace nie będą odbywać się podczas długich weekendów: od 28 października do 2 listopada oraz od 10 do 15 listopada.

W związku z licznymi głosami mieszkańców w sprawie paraliżu komunikacyjnego na AOW, w czwartek (27 października) komunikat wydało Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego Wrocławia:

„Wczorajsze korki i paraliż miasta to efekt prac prowadzonych na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Mimo że to remont, na który jako Wrocław nie mamy wpływu, Urząd Miasta oficjalnie poprosił państwową GDDKiA, by inaczej zorganizować prace. Generalna Dyrekcja zapowiedziała, że zmienia harmonogram i prace nie będą odbywać się od jutra do 02.11 oraz od 10 do 15 listopada. Jeśli warunki atmosferyczne będą sprzyjające, GDDKiA poinformowała, że zakończy prace przed grudniem. Prace nie będą też prowadzone dziś po południu. Drogowcy zeszli z AOW o 13:00.”

 

Foto: GDDKiA - Oddział Wrocław