Plażowanie nad Morzem Śródziemnym lub Czerwonym, a może odpoczynek nad Oceanem Atlantyckim? Opcji na jesienny i zimowy beach break z Wrocławia nie brakuje. W życie wchodzi właśnie nowy rozkład lotów, który pozwala na planowanie krótkich wakacji w popularnych południowych kurortach, ale nie tylko.

Na plażę

Atrakcyjniejsze ceny, mniejsza liczba turystów, przyjemna pogoda – to przepis na udany beach break z wylotem z Wrocławia. W niedzielę, 30 października startuje zimowy rozkład lotów z wrocławskiego lotniska. Znajdzie się w nim wiele kierunków zachęcających do kilkudniowej przerwy z wypoczynkiem na plaży. A jak się okazuje, to znakomity czas na to. Przykładowo na Cyprze w listopadzie temperatura powietrza wynosi ok. 25°C, na Malcie 21°C (przy czym temperatura wody jest bliska 20°C), a w Maladze – ok. 20°C.

Krótkie wakacje w miejscach położonych nad morzem to doskonały sposób na podładowanie baterii jesienią i zimą. To już prawie tradycja, że gdy u nas temperatura spada, Polacy planują wyloty ku słońcu. Prym wiodą tu kraje południowej Europy, ale równie popularna jest Turcja czy Egipt – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

W sezonie jesienno-zimowym pasażerowie z Wrocławia do wyboru mają loty do krajów nad wybrzeżem Morza Śródziemnego takich jak Hiszpania (Barcelona, Alicante oraz Malaga), Cypr (Pafos i Larnaka), Malta, Włochy (Palermo, Neapol,) czy Turcja (Antalya).

Dodatkowo od 11 grudnia po raz pierwszy w zimowym rozkładzie lotów z Wrocławia pojawi się Porto, jedno z najpiękniejszych miast w zachodniej części Europy położone nad Oceanem Atlantyckim. Temperatury w grudniu wynoszą tam od 10 do 15 °C, co pozwala w komfortowych warunkach spacerować uliczkami klimatycznej dzielnicy Ribeira, degustować lokalne potrawy w restauracjach przy nabrzeżu, podziwiać symbol miasta, czyli most Ludwika I i księgarnię Lello, którą inspirowała się J.K. Rowling przy opisie Hogwartu. Lot trwa 3 godziny i 30 minut, a samoloty będą startować z Wrocławia dwa razy w tygodniu – w środy i w niedziele.

Na narty i do miasta

Zimowe beach breaki to jednak nie wszystko, co można znaleźć nowym rozkładzie lotów z Wrocławia. To w sumie blisko 50 kierunków, z czego znaczącą część stanowią popularne połączenia niskokosztowe linii Ryanair i Wizz Air.

Przewoźnicy zadbali, by rozkład lotów odpowiadał potrzebom pasażerów. Większość popularnych połączeń niskokosztowych jest realizowana dwa, a nawet trzy razy w tygodniu, co pozwala na kilkudniowy wylot z Wrocławia bez potrzeby brania np. pełnego tygodnia urlopu w pracy – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.

Szczególnie dobrą informacją dla pasażerów jest to, że na zimę pozostaje lot do Turynu, który jest doskonałą bazą wypadową dla narciarzy szusujących w Dolinie Aosty. Będzie także połączenie na lotnisko Mediolan-Bergamo, z którego można udać się w popularny rejon Val di Sole czy do słynnego narciarskiego kurortu Livigno. Miłośników włoskich klimatów, świetnej kuchni i spacerów krętymi uliczkami zabytkowych miast na pewno ucieszą także trzy rejsy w tygodniu do Rzymu (poniedziałki, środy i piątki) i Wenecji-Treviso (wtorki, piątki i niedziele).

Jeszcze lepsza oferta dla biznesu

Dodatkowe rejsy przygotowali także przewoźnicy sieciowi. Lufthansa nie tylko dodała nowy lot do Monachium w czwartki i piątki o godz. 17.25, ale też wymieniła na większe samoloty na trasie do Frankfurtu. W siatce połączeń jest również Zurych (SWISS) – dwa razy w tygodniu, Amsterdam (KLM) – sześć razy w tygodniu i Warszawa (PLL LOT oferuje sześć połączeń dziennie od poniedziałku do piątku i pięć w niedziele).

Dobra wiadomość na początek sezonu

Sezon zimowy Port Lotniczy Wrocław rozpoczął od dobrej wiadomości. Władze lotniska poinformowały o przyznaniu lotnisku 50-procentowego dofinansowania na rozbudowę i modernizację infrastruktury strefy operacyjnej. Za 350 mln zł powstanie dodatkowa płyta postojowa, równoległa droga kołowania, droga szybkiego zjazdu i nowa płyta do odladzania samolotów. Przebudowana zostanie także istniejąca już droga kołowania.  To jednak nie koniec inwestycji – we wrześniu Ryanair ogłosił rozbudowę zaplecza technicznego na wrocławskim lotnisku. Powstanie nowy hangar i ponad 200 dodatkowych miejsc pracy dla mechaników i inżynierów.

Rok 2022 na wrocławskim lotnisku to także zdecydowana odbudowa ruchu po pandemii. Pasażerowie rozpoczęli wakacje wcześniej niż zazwyczaj, a przewoźnicy chętnie uruchamiali nowe kierunki. Władze Portu Lotniczego Wrocław szacują, że ten rok uda się zamknąć satysfakcjonującą liczbą 2,7 mln pasażerów.

Pod koniec 2023 roku ruszy rozbudowa wrocławskiego lotniska. Koszt inwestycji to 350 mln zł.

 

Foto: Miejsca we Wrocławiu