Jak informuje wrocławski przewoźnik, liczba wykolejeń oraz rozjechań od stycznia do listopada 2022 roku, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku spadła o 82,5%. Jest to spowodowane trwającą TORYwolucją, w ramach której poprawia się stan torowisk na terenie miasta.
Według statystyk MPK, w ciągu ostatnich 11 miesięcy doszło do 25 zdarzeń: 19 wykolejeń i 6 rozjechań, natomiast od stycznia do listopada 2021 roku było ich 110: 65 wykolejeń i 45 rozjechań.
– Dziękujemy naszym pasażerom za cierpliwość podczas TORYwolucji. Nie byłaby ona jednak możliwa bez wsparcia władz miasta i prezydenta Jacka Sutryka, który od wspiera nasze projekty przebudowy infrastruktury tramwajowej. Dziękujemy kierowcom i motorniczym za zaangażowanie i tak znakomitą jazdę, a torowcom i podwykonawcom za ich ciężką pracę. Wiemy, że trwające prace wiążą się z niedogodnościami, ale gwarantujemy, że po ich zakończeniu MPK Wrocław będzie działać jeszcze lepiej, szybciej i sprawniej – zapewnia przewoźnik.
Kwota, która w ostatnich trzech latach została przeznaczona na remonty torowisk, wynosi ponad 240 milionów zł, a wszystkie zrealizowane inwestycje infrastrukturalne osiągnęły rekordowy pułap finansowy w całej swojej historii.
Foto: Facebook/Krzysztof Balawejder