MPK rozpoczyna prace przy trzech inwestycjach, które znały się na liście zadań do wykonania w ramach tegorocznej TORYwolucji. W związku z remontami, mieszkańców czekają zmiany w trasach i rozkładach komunikacji miejskiej.
W piątek 19 lutego, ekipy remontowe rozpoczęły prace w dwóch miejscach. Pierwszym z nich jest torowisko przy ul. Złotoryjskiej, które będzie łącznikiem pomiędzy powstającą Trasą Autobusowo-Tramwajową, a ulicą Legnicką.
Torowisku na ulicy Złotoryjskiej, obecnie zamkniętemu z powodu prac nad TAT, przewoźnik poświęci szczególną uwagę. Remont będzie kompleksowy. Spółka wymieni rozjazd przed skrzyżowaniem z ulicą Legnicką (na wysokości przystanku „Dolmed”) oraz szyny – aż do skrzyżowania z ulicą Strzegomską. Na tym odcinku powstanie zielone torowisko.
Zakres prac kończy się w miejscu, w którym rozpoczyna się plac budowy TAT. Terminy zakończenia robót na obu budowach są skoordynowane, więc podróżni nie muszą przejmować się zmianą tras ani rozkładów jazdy. MPK prace planuje zakończyć w marcu tak, by tramwaje mogły pojechać ul. Złotoryjską gdy tylko zakończy się pierwszy etap budowy trasy na Nowy Dwór.
Drugie miejsce to skrzyżowanie Podwala z ulicą Sądową, gdzie MPK wymieni rozjazd dla tramwajów skręcających w prawo od strony placu Orląt Lwowskich.
W ubiegłym roku MPK wymieniło rozjazd od strony ul. Świdnickiej. Tym razem przewoźnik zajmie się tym, który pozwala na skręt tramwajom jadącym od placu Orląt Lwowskich w ulice Sądową i odwrotnie.
– Rozjazd i zabudowa torowiska nie są tam w najlepszym stanie – wyjaśnia rzecznik prasowy MPK Bartosz Naskręski. – Wymienimy je na nowe. Zwrotnica w tym miejscu będzie oczywiście odwodniona i ogrzewana.
Tutaj również prace potrwają według planu do końca marca.
Natomiast w sobotę 20 lutego, rozpoczyna się remont torów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej, nieopodal zajezdni tramwajowej Borek.
Inwestycją bardzo ważną zarówno dla pasażerów MPK, pieszych, jak i kierowców samochodów, będzie remont torów na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Kutnowskiej. Mowa o miejscu pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”, w którym linia tramwajowa przecina jezdnię ulicy Powstańców Śląskich prowadzącą w stronę al. Karkonoskiej.
W miejscu wyeksploatowanych szyn MPK ułoży zupełnie nowe. Wymiany doczeka się też wyboista nawierzchnia przejazdu tramwajowego. Poprawiony zostanie również stan techniczny przejścia dla pieszych koło przystanku „Orla”.
LISTA ZMIAN W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W ZWIĄZKU Z REMONTEM NA SKRZYŻOWANIU POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH i KUTNOWSKIEJ
ZMIANA od 20 lutego 2021 r. (na czas instalacji nakładki)
Tramwaje linii 2 i 17 zostaną skierowane od ulicy Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską do pętli przy Cmentarzu Grabiszyńskim, a „siódemka” zostanie skierowana od ulicy Powstańców Śląskich przez Aleję Hallera do pętli „Grabiszynek„.
Tramwaje linii 6 będą kursowały w relacji Kowale – FAT – Kowale przez ulicę Powstańców Śląskich i Aleję Hallera, a kursy linii tramwajowej 74 zostaną skrócone do FAT-u.
Na odcinku Powstańców Śląskich/Hallera – Krzyki – Powstańców Śląskich/Hallera zostaną uruchomione kursy zastępczej linii autobusowej nr 702, która będzie kursowała z częstotliwością co 5 minut.
Dodatkowo na odcinku Krzyki – Klecina – Krzyki zostaną uruchomione kursy zastępczej linii tramwajowej nr 77, która będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut.
ZMIANA od 22 lutego 2021 r.
Po wybudowaniu rozjazdów tymczasowych dla tramwajów na ulicy Powstańców Śląskich w pobliżu skrzyżowania z ulicą Kutnowską, od 22 lutego 2021 roku (poniedziałek) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii tramwajowych 2, 7 i 17, które powrócą na trasę na ulicę Powstańców Śląskich – tramwaje linii 2 do pętli „Krzyki”, a tramwaje linii 7 i 17 do pętli „Klecina”.
Z uwagi na ograniczoną przepustowość przejazdu na odcinku pojedynczego toru w obrębie prowadzonych prac torowych, tramwaje linii 6 nadal będą kursowały w obu kierunkach do FAT-u.
Kursy linii okresowych 77 i 702 zostaną zawieszone.
Źródło: MPK Wrocław