W wyniku ogłoszonego przez wrocławskie MPK przetargu, do Wrocławia ma trafić 200 fabrycznie nowych autobusów. Zgodnie z planami przewoźnika, część pojazdów zastąpi wysłużone Mercedesy Citaro I generacji, natomiast pozostałe autobusy pozwolą na przejęcie zadań dotychczasowego podwykonawcy – firmy Michalczewski.
– Nie zwalniamy tempa w modernizacji transportu publicznego! Właśnie ogłosiliśmy przetarg na dzierżawę aż 200 fabrycznie nowych autobusów. Tym razem stawiamy na napęd konwencjonalny – to jednak część naszej większej strategii, która pozwoli szybko zmodernizować flotę i przygotować Wrocław na przyszłe wyzwania transportowe – zapowiada MPK Wrocław.
Dzięki dzierżawie koszty rozłożą się na miesięczne raty, co jest dla spółki korzystne finansowo.
– Nowe autobusy będą nie tylko komfortowe i klimatyzowane, ale także w pełni przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Co więcej, wszystkie zamawiane pojazdy muszą spełniać najwyższe normy emisji spalin. Dziesięcioletnia dzierżawa zapewni ciągłość i stabilność naszych usług transportowych – dodaje przewoźnik.
Dostawa 200 pojazdów znacznie zwiększy flotę wrocławskiego MPK. 100 autobusów zastąpi najstarsze Mercedesy Citaro pierwszej generacji, które nie posiadają klimatyzacji, natomiast kolejne 100 pozwoli na przejęcie zadań podwykonawcy. Tym bardziej że umowa z podwykonawcą MPK – firmą Michalczewski, kończy się w przyszłym roku.
Termin składania ofert w ramach przetargu upływa 10 września.
Foto: mat. MPK Wrocław
MPK ogłosiło największy w Polsce przetarg na dzierżawę autobusów miejskich.