Jakie korzyści niesie za sobą wykorzystanie sztucznej inteligencji? Wejdź i przeczytaj, jakie są zalety sztucznej inteligencji i gdzie może być wykorzystana.

10 zalet sztucznej inteligencji

Korzyści ze sztucznej inteligencji dla ludzkości w ostatnich kilkudziesięciu latach były ogromne. Sztuczna inteligencja, znana również jako „AI”, jest coraz ważniejszą częścią naszego życia, niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie. Coraz więcej największych firm wdraża sztuczną inteligencję w swoje struktury, aby usprawnić niektóre procesy.

Sztuczna inteligencja posiada wiele zalet i pomimo tego, że posiada również kilka wad, to jako sama technologia niesie za sobą więcej korzyści. Jej udział w naszym życiu się zwiększa, a w przyszłości stan ten również powinien pójść w kierunku implementacji AI w naszym życiu w jeszcze większym stopniu. Jeżeli jesteś fanem nowych technologii i chciałbyś dowiedzieć się, jakie zalety ma sztuczna inteligencja, to czytaj dalej ten artykuł.

Czym jest sztuczna inteligencja?

AI pozwala maszynom na gromadzenie danych w taki sposób, aby mogły myśleć, rozumować i podejmować decyzje tak jak ludzie. Aby się rozwijać, sztuczna inteligencja wykorzystuje różne zastosowania, które umożliwiają prowadzenie działań poznawczych. Ponadto w zależności od przeznaczenia i rodzaju docelowych działań, różne funkcje mogą być generowane pomiędzy różnymi silnikami.

 

Ogólnie więc sztuczna inteligencja to nie tylko mówiący robot, czy wyjątkowy komputer. To każdy rodzaj systemu komputerowego, który może wykonywać zadania i rozwiązywać problemy z wykorzystaniem cech ludzkiej inteligencji, takich jak rozpoznawanie mowy lub podejmowanie odpowiednich decyzji. Sztuczną inteligencję można ponadto podzielić na 4 kategorie ze względu na wykorzystanie:

  • Maszyny reaktywne — Jest to najmniej skomplikowana forma AI, która nie potrafi zapamiętać wydarzeń i nie wykorzystuje informacji z przeszłości, aby optymalizować swoje działania.
  • Maszyny z pełną świadomością — Posiadają one zdolność do uczenia się na podstawie doświadczenia zarówno własne, jak i ludzi, stając się w pełni świadomymi istotami. 
  • Maszyny rozumiejące teorię umysłu — Można je poznać jako jednostki wykazujące emocje podobnie jak człowiek, które myślą i potrafią dostosować się do otoczenia.
  • Maszyny z ograniczoną pamięcią — Potrafią wykonywać swoje zadania na podstawie analizy informacji zgromadzonych w pamięci, ale nie mogą się rozwijać.

 

Wiedząc już, z jakim rodzajem sztucznej inteligencji mamy do czynienia, teraz warto przyjrzeć się 10 zaletom, jakie ona posiada.

Zwiększenie wydajności

AI poprawia wydajność procesów, biorąc pod uwagę szybkość pracy. W przeciwieństwie do ludzkiej inteligencji, maszyny mogą stać się bardziej inteligentne dzięki ciągłemu uczeniu się, ponieważ sztuczna inteligencja obejmuje zdolności poznawcze. Tej wydajności towarzyszy nie tylko szybkość, ale także precyzja i dokładność, biorąc pod uwagę, że rozwiązanie AI, które jest dobrze zaprogramowane, raczej nie popełni błędów, więc nie będzie wymagana ich korekta, która również wymagałaby dodatkowej ilości czasu.

Automatyzacja

Jest jedną z najczęściej wymienianych korzyści płynących z technologii AI, która wywarła znaczący wpływ na branżę komunikacyjną czy transportową. Automatyzacja nie tylko prowadzi do zwiększenia tempa produkcji i wydajności w tych sektorach, ale również pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie surowców, poprawę jakości produktów, skrócenie czasu realizacji i zwiększenie bezpieczeństwa. Automatyzacja może również pomóc w uwolnieniu zasobów, które mogą być wykorzystywane do ważniejszych celów.

Inteligentne podejmowanie decyzji

Sztuczna inteligencja od zawsze była wykorzystywana do podejmowania mądrzejszych decyzji biznesowych. Technologia AI może koordynować dostarczanie danych, analizować trendy, rozwijać spójność danych, dostarczać prognozy i kwantyfikować niepewność, aby podejmować najlepsze dla firmy, która zdecydowała się na jej wykorzystanie. Tak długo, jak sztuczna inteligencja nie jest zaprogramowana do naśladowania ludzkich emocji, będzie bezstronna w danej sprawie i pomoże podjąć właściwą decyzję, aby wspierać efektywność biznesową.

Lepsze doświadczenia klientów

Rozwiązania oparte na AI mogą pomóc firmom w szybkim reagowaniu na zapytania i skargi klientów oraz w skutecznym rozwiązywaniu konkretnego problemu. Zastosowanie chatbotów, które łączą sztuczną inteligencję z ludzkimi zachowaniami podczas rozmowy z klientem, może sprawić, że zaczną oni lepiej reagować na obsługę klienta danej marki. Chatboty potrafią już teraz naturalnie odpowiadać na wiadomości i generować spersonalizowane wiadomości dla klientów co pomaga znaleźć najlepsze dla nich rozwiązanie dopasowane do ich potrzeb. Narzędzia AI mogą również pomóc w zmniejszeniu obciążenia pracowników obsługi klienta, co przełoży się na większą produktywność. 

Ciągłość działania

Prognozowanie biznesowe z wykorzystaniem technologii AI nie tylko pomaga firmom podejmować krytyczne decyzje, które zazwyczaj wymagają długiego czas na przemyślenia, ale także przygotowuje markę na wszelkie sytuacje kryzysowe, aby zapewnić ciągłość działania. Zarządzanie ryzykiem w dużej mierze opiera się w obecnych czasach na zarządzaniu danymi i ich analizie. Narzędzia napędzane przez AI mogą pomóc organizacjom w proaktywnym reagowaniu na kryzys. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mogą również tworzyć scenariusze, aby pomóc firmom w planowaniu szybkiej strategii odzyskiwania danych po awarii.

Rozwiązywanie złożonych problemów

Rozwój technologii AI od podstawowego uczenia maszynowe do zaawansowanych modeli deep learning sprawił, że jest ona w stanie rozwiązywać złożone problemy. Od wykrywania oszustw i spersonalizowanych interakcji z klientami po prognozowanie pogody i diagnostykę medyczną, AI pomaga firmom z różnych branż znaleźć odpowiednie rozwiązania, które pozwolą im lepiej radzić sobie z wyzwaniami, które będą pojawiać się w przedsiębiorstwie. Większa efektywność w rozwiązywaniu złożonych problemów oznacza wzrost produktywności i jednoczesne zmniejszenie wydatków.

Postępy w medycynie

Zastosowanie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji w sektorze opieki zdrowotnej staje się obecnie coraz bardziej popularne. Na przykład technologia zdalnego monitorowania pacjentów pozwala pracownikom służby zdrowia na szybkie stawianie diagnoz klinicznych i sugerowanie leczenia bez konieczności osobistej wizyty pacjenta w szpitalu. Sztuczna inteligencja może być również korzystna w monitorowaniu i postępu chorób zakaźnych, a nawet przewidywaniu ich przyszłych skutków i rezultatów.

Zwiększanie się mocy obliczeniowej w urządzeniach w połączeniu z ogromnymi ilościami danych generowanych w systemach opieki zdrowotnej sprawiają, że wiele problemów klinicznych dojrzało do zastosowania sztucznej inteligencji. Przykładowym zastosowaniem może być opracowanie przez naukowców z Seoul National University Hospital and College of Medicine algorytmu sztucznej inteligencji o nazwie DLAD (automatyczne wykrywanie oparte na deep learning) do analizy radiogramów klatki piersiowej i wykrywania nieprawidłowego wzrostu komórek, takich jak potencjalne nowotwory.

Badania i analiza danych

Technologia AI i uczenie maszynowe mogą być wykorzystywane do znacznie bardziej efektywnego analizowania danych. Może ona pomóc w tworzeniu modeli predykcyjnych i algorytmów do przetwarzania danych i zrozumienia potencjalnych rezultatów różnych trendów i scenariuszy. Co więcej, zaawansowane możliwości obliczeniowe AI mogą również przyspieszyć przetwarzanie i analizę danych na potrzeby badań i rozwoju, których przegląd i zrozumienie przez ludzi mogłoby zająć zbyt dużo czasu.

Zarządzanie powtarzającymi się zadaniami

Wykonywanie powtarzających się zadań biznesowych jest nie tylko czasochłonne, ale może być również monotonne i z czasem obniżać produktywność pracowników. Narzędzie napędzane przez sztuczną inteligencję mogą zautomatyzować interakcje pomiędzy różnymi systemami biznesowymi i ułatwić firmie wykonywanie żmudnej pracy. Mogą one naśladować działania ludzi w ramach systemów cyfrowych w działach HR, IT, marketingu lub sprzedaży, aby szybko zrealizować dowolny proces biznesowy bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności ręcznie.

Napędzanie rozwoju kasyn online

Kasyna internetowe wykorzystują sztuczną inteligencję w wyjątkowy sposób, aby poprawić wrażenia z gry. Oprócz pomagania graczom w zabawie kasyna wykorzystują sztuczną inteligencję do zabezpieczania informacji graczy, a nawet identyfikowania oznak uzależnienia od hazardu. Poniżej znajdziesz kilka przypadków zastosowania AI w kasynach online:

  • Ochrona graczy — Zarówno kasyna online, jak i inne platformy z grami hazardowymi potrzebują danych klientów, aby móc świadczyć dla usługi. Pośród tych danych mogą się znaleźć informacje dotyczące karty kredytowej, adresu do korespondencji czy numeru telefonu. AI rozumiejąc, w jaki sposób gracze korzystają z witryn hazardowych, mogą sugerować gry, jakie wydają się interesujące dla graczy i tym samym oszczędzając ich czas.
  • Zapobiega oszustwom — Każdy kasyno zarówno online, jak i stacjonarne jest narażone na ryzyko oszustwa. Uczenie maszynowe może natychmiast wykryć nieuczciwe działania, zauważając, że coś nie pasuje do wzorca zachowań. AI chroni zarówno kasyna, jak i gracza.
  • Utrzymuje zaangażowanie graczy — Utrzymanie uwagi graczy na grach jest kluczowym zadaniem, z jakim powinno poradzić sobie każdego kasyno. Sztuczna inteligencja skutecznie w tym pomaga, ponieważ może analizować zachowania graczy, aby ocenić ich zainteresowanie. Jeżeli wykryje, że zaangażowanie spada, to natychmiast znajduje sposób jak je podtrzymać. Może to dotyczyć zarówno sugestii gier, jak i dopasowywaniu interesujących artykułów. Jeżeli gracz jest już znudzony rozgrywką na automatach 3D, które mogą być skomplikowane z powodu niezrozumiałych funkcji, sztuczna inteligencja może zasugerować gry automaty 3 bębnowe, które są znacznie łatwiejsze w zrozumieniu, a podobnie jak inne sloty zapewniają wysokie wygrane. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze gry, które posiadają 3 bębny.

 

Automat Producent
9 Stars Kajot Games
Ice Bar 27 Kajot Games
Mystery Jack Wazdan
Fruit Mania Wazdan
Fenix Play 27 Wazdan

 

Podsumowanie

Jak można zauważyć na powyższych przykładach, sztuczna inteligencja w obecnych czasach znajduje realne wykorzystanie, co sprzyja zarówno jej rozwojowi, jak i ludziom, którzy mogą zaoszczędzić swój czas podczas wykonywania złożonych zadań. Właściwie każda branża poniekąd stara się zaimplementować AI. Oczywistym wydaje się to, że w obecnych czasach globalizacji, sztuczna inteligencja może pomóc wyprzedzić konkurencję i zdobyć jeszcze więcej klientów a tym samym zapewnić ogromne przychody, które są motywacją dla każdego przedsiębiorcy.

 

Foto: Pixabay