Miasto Wrocław złożyło Samorządowi Województwa, spółce KD i POLREGIO propozycję nowego modelu współpracy w zakresie honorowania Urbancard w pociągach przewoźników na terenie miasta.

Wrocław chce zapewnić mieszkańcom komfortowe warunki korzystania zarówno z komunikacji miejskiej, jak i kolejowych połączeń na terenie Wrocławia. Stąd nasza kolejna propozycja długoterminowej  umowy z przewoźnikami kolejowymi – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia. – Podstawą nowej umowy jest transparentny algorytm, na podstawie którego Wrocław będzie płacił za przejazdy kolejowe. Ten system pozwala także skalować ofertę współpracy z kolejarzami wraz z rozwojem systemu połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu przewoźnicy jeszcze odważniej będą rozwijać połączenia kolejowe na terenie aglomeracji wrocławskiej.

Szczegóły propozycji:

  • Umowa oparta na klarownym algorytmie i uzależniona od liczby zatrzymań pociągów we Wrocławiu.
  • Honorowanie URBANCARD na terenie Miasta na obecnych zasadach.
  • Roczna opłata 18 mln zł brutto, a jej wyliczenie na podstawie liczby zatrzymań pociągów na terenie Wrocławia.
  • 600 tysięcy zatrzymań rocznie na terenie Wrocławia, co oznacza postoje pociągów na wszystkich  obecnych i nowych stacjach kolejowych, które zaczną funkcjonować w najbliższym czasie – stacje i przystanki na linii 292 z Jelcza przez Wojnów, a także na linii 285 z Sobótki przez Partynice oraz postoje na przystankach Wrocław Szczepin oraz Iwiny.
  • Trzyletnia umowa współpracy – od 1 lipca 2021 r. do 30 czerwca 2024 r.

18 mln złotych brutto wynagrodzenia w przeliczeniu na klarowne parametry:

  • 600 tysięcy zatrzymań w granicach Wrocławia (30 złotych za każdy postój).
  • Średnio 6 zł brutto za jeden przejazd (przy 3 milionach podróżnych na terenie Wrocławia – jak w 2020 r.).
  • Średnio 4,5 zł brutto za jeden przejazd (przy 4 milionach pasażerów – jak w 2019 r.).

Przypomnijmy:

  • 2 listopada 2020 r. – pierwsza oferta KD i POLREGIO: 26,5 mln zł netto rocznie (bez zwiększenia oferty przejazdowej i bez klarownego algorytmu).
  • 16 kwietnia 2021 r. – druga oferta KD i POLREGIO – 18 mln zł netto rocznie, ale także bez zwiększenia oferty przejazdowej. Co oznacza, że po uruchomieniu połączeń na liniach 292 z Jelcza przez Wojnów, a także 285  Sobótki przez Partynice i dodatkowych przystanków Wrocław Szczepin oraz Iwiny kwota wzrosłaby do 27,2 mln zł netto.

Obowiązująca umowa wygasa 30.06.2021 r. i opiewa na 9 mln zł netto za 6 miesięcy.

Propozycja nowej umowy została wysłana do UMWD 19 maja.

 

Źródło: mat. prasowy