Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty złożone w ramach przetargu dotyczącego przebudowy ulic Bardzkiej i Buforowej oraz rozbudowy ul. Kajdasza, która będzie polegać na budowie trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. W postępowaniu przetargowym wzięły udział cztery firmy, a ich propozycje ofertowe są niższe niż kwota, jaką postanowiono przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych zlokalizowanych wzdłuż projektowanej trasy dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej. Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu – wyjaśnia prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji wynosi 70 mln złotych. Oferty firm zainteresowanych przetargiem są następujące:

  • PRO-TRA BUILDING Sp. z o.o. – 42 679 770,00 zł brutto,
  • BUDIMEX S.A. – 42 715 609,74 zł brutto,
  • Kobylarnia S.A./Mirbud S.A. – 54 706 107,53 zł brutto,
  • STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. – 65 929 121,22 zł brutto.

Po sprawdzeniu ofert pod względem formalnym, wybrany zostanie wykonawca zamówienia.

Jak wylicza prezydent Wrocławia, w ramach inwestycji powstanie po zachodniej stronie wydzielona jezdnia dla autobusów z 5 parami przystanków przy ul. Buforowej i Bardzkiej oraz przystanek dla kierunku centrum przy ul. Świeradowskiej. Przystanki zaprojektowano przy ul. Bardzkiej na wysokości cmentarza, na wysokości ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego. Pętla zostanie wybudowana przy ul. Kajdasza. Obok powstanie Park and Ride dla 57 samochodów oraz zadaszony parking dla rowerów.

W ramach zadania poszerzone zostaną dwa skrzyżowania, powstaną nowe przejścia dla pieszych, a wykonawca zadba także o zieleń.

 

Foto: Facebook/Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk