W poniedziałek (17 kwietnia) została podpisana umowa na budowę trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. W ramach prac przebudowane zostaną ulice: Bardzka i Buforowa i Kajdasza. Wykonawca wybrany spośród czterech firm, które złożyły swoje ofert w przetargu, to Pro-Tra Building. Trasa ma zostać oddana do użytku w 2025 roku.

– Trasa będzie miała 2,7 km długości. Jego początek planujemy na ul. Bardzkiej, a pętlę przy ul. Kajdasza. Po drodze będziemy mieli 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego, ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudujemy także za ulicą Świeradowską w kierunku Jagodna. Inwestycja jest zaprojektowana tak, aby w tym śladzie trasy autobusowej można było ułożyć w przyszłości torowisko tramwajowej – wyjaśniały Wrocławskie Inwestycje tuż po rozstrzygnięciu przetargu.

Powstanie również parking Park&Ride dla 57 samochodów oraz zadaszony parking dla rowerów.

W pierwszym etapie wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tędy pojechać również tramwaj – mówił podczas podpisywania umowy prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk.

Obowiązujące obecnie przepisy nie zezwalają na krzyżowanie czynnej linii kolejowej z tramwajową, a rozmowy z PKP PLK dotyczące możliwych rozwiązań cały czas trwają. Jedną z propozycji jest przełożenie linii kolejowej 285 na wiadukt, w korytarz obecnej obwodnicy kolejowej. Dzięki temu w przyszłości system tramwajowy w kierunku południowych osiedli, takich jak Jagodno czy Ołtaszyn, miałby szansę na rozwój.

Tak więc mamy zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, podbudowa pod buspas będzie już częściowo betonowa przygotowana pod obciążenia tramwajami. W ramach zadania wykonawca najpierw musi przygotować projekty wykonawcze, a następnie będzie mógł przystąpić do prac budowlanych. Zadanie powinno zostać zrealizowane w 24 miesiące – mówi Łukasz Cwojdziński, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji nadzorujących prace.

Koszt prac to ponad 42,5 mln złotych, a inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu. Planowo nowa trasa ma być gotowa w pierwszej połowie 2025 roku.

 

Foto: screenshot/Wrocław TV