2016 był świetnym rokiem dla Wrocławskich rowerzystów. Nadchodzący rok ma być tak samo dobry, a nawet lepszy. Wzrost zainteresowania Wrocławian ścieżkami rowerowymi widać gołym okiem. Najbardziej widać to w liczbach, o czym świadczy rekordowych sezon wrocławskich sieci rowerów miejskich. Wrocławski oficer rowerowy, Daniel Chojnacki podsumował wszystkie miejskie działania związane z transportem rowerowym. Wrocławski magistrat zanotował, że porównując obecny rok do 2014 roku ruch rowerowy na ulicach miasta wzrósł o prawie 15%. [addAdSense]

Wzrost zainteresowania wrocławian wynika z poprawy infrastruktury rowerowej w mieście. Obecnie we Wrocławiu mamy 255 km ścieżek rowerowych oraz prawie sto kilometrów tras poprowadzonych wałami.

W tym roku do użytku udało się oddać m.in. ścieżki rowerowe na ulicach Mickiewicza, Marszowickiej czy połączyć ulicę Buforową z Konduktorską. W ubiegłym roku na inwestycje rowerowe przeznaczono prawie 17 mln złotych. Cześć z tych pieniędzy zostały poświęcone na promocję rowerowego stylu życia.

W tym roku na wrocławskie ścieżki rowerowe zostanie przeznaczone kolejne 17 milionów złotych. Według planów nowe trasy powstaną na ulicach:

Piłsudskiego/pl. Legionów — Świdnicka,
Dubois — Drobnera – Łokietka,
Na Grobli — Traugutta – Pułaskiego,
Stawowa — Borowska/Piłsuskiego — Ślężna,
Grabiszyńska/Hallera — pl. Legionów,
Grabiszyńska/Hallera — Odkrywców,
Trzebnicka/Słowiańska — Ołbińska,
Żmigrodzka/Most Trzebnicki — Kasprowicza,
Nowa/Fosa Miejska — Piotra Skargi,
Wyszyńskiego — ok. ulic Sienkiewicza, Nowowiejskiej i Damrota.

W 2017 roku mają pojawić się też kolejne kontrapasy, czyli ulice na których rowerzyści mogą jeździć pod prąd. Obecnie we Wrocławiu rowerzyści mogą korzystać z kontrapasów na 24 ulicach. Dzięki konsultacjom społecznych mieszkańcy wyznaczyli około 70 ulic, gdzie można by stworzyć kontrapasy. Oficer rowerowy zakłada że pod koniec 2017 roku, rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd na kolejnych 50 ulicach.

 

Tekst: Dagmara Noszczyk
Zdjęcia: Fotopolska